1402/03/23-20:20

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران شهری منطقه۹ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران شهری منطقه۹ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران

نشست هم اندیشی مدیران شهری منطقه۹ با حضور روسای کمیته نظارت و سلامت شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹ و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: فاصله بین سیاست گذاری و اجرا زیاد است که ما به دنبال این هستیم که با حضور در مناطق شهری و فضاهای اجرایی این فاصله را کمتر کنیم.

وی افزود: در همین راستا و با حضور در مناطق شهری و دیدار با شهروندان به صورت چهره به چهره را سرلوحه کارمان قرار دادیم تا شهروندان بدون واسطه و درگیری‌های بروکراسی اداری بتوانند مشکلاتشان را مطرح کنند و ما نیز شنوای سخنان و نظرات آنها باشیم.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: اصلی ترین چالش در منطقه۹ مباحث حوزه شهرسازی است و وجود فرودگاه مهرآباد و معضلات آن برای شهروندان غرب پایتخت می‌باشد که می‌بایست عوارض قانونی از سوی فرودگاه پرداخت شده تا منافع شهروندان حفظ شودکه البته ما آمادگی این را داریم تا به صورت جدی این موضوع را از طریق شورای شهر پیگیری کنیم.

اقراریان در خاتمه یادآور شد: پروژه یادگار امام(ره) از جمله پروژه‌هایی است که می تواند منشا خیر و برکت و جزو یکی از پروژه های ماندگار شهردار تهران در دوره مدیریت ارشد فعلی باشد.

سوده نجفی رئیس کمیته شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جلسه شورای شورای مدیران منطقه۹ گفت: با وجود پیگیری های مستمر شهردار منطقه و مدیران شهری، کمبود سرانه‌های آموزشی و درمانی در مناطقی همچون منطقه۹ از چالش هایی است که در ملاقات‌های مردمی با شهروندان مطرح شده و مطالبه اصلی ساکنین غرب پایتخت است که این نیازمند توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار می‌باشد. 

وی تاکید کرد: بررسی نظرات شهروندان و دریافت دیدگاه‌های آنها جهت انجام پروژه‌های توسعه محله‌ای از جمله اولویت‌های مدیریت ارشد شهری است. 

نجفی عنوان کرد: مسئله فرودگاه، بافت فرسوده و نقاط بی دفاع شهری نیز از دیگر چالش‌های پیش‌روی منطقه۹ می باشد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ گفت: بخش وسیعی از مساحت منطقه ۹ به نهادها و ارگان‌ها اختصاص یافته است، مانند فرودگاه، شهرک‌های صنعتی و باقیمانده مساحت منطقه هم عمدتا شامل بافت فرسوده می باشد.

وی افزود: متاسفاته با توجه به ریزدانگی املاک و عدم امکان تجمیع، رونق ساخت و ساز در منطقه۹ از شرایط مناسبی برخوردار نیست.همچنین سرانه‌های خدماتی نیز متناسب با جمعیت ساکن در منطقه ۹ نمی‌باشد.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: با توجه به حضور فرودگاه و اعمال حریم مرتبط با آن، املاک مجاور قابلیت توسعه ندارد، همچنین آلودگی صوتی و هوا، تردد مسافرین و مراجعین به فرودگاه باعث ایجاد گره های ترافیکی در غرب پایتخت می شود.

مرتضوی در ادامه اضافه کرد: در این میان عدم پرداخت عوارض از سوی فرودگاه و ساخت و ساز بی رویه ایرلاین ها در مجموعه فرودگاه مهرآباد از چالش های پیش روی شهرداری منطقه ۹ می‌باشد که با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد در مقیاس ملی خدمت رسانی می‌کند نیاز دارد تا در سطوح مدیریتی بالاتر تعامل و تفاهم در این خصوص صورت گیرد.

این مقام ارشد شهری در منطقه۹ در خاتمه یادآور شد: در پروژه بزرگ مقیاسی همچون یادگار امام(ره) نیز معارضین حقیقی و نهادی داریم که تسریع در تملک اراضی آنها نقش بسزایی در روند اجرایی این پروژه اولویت دار شهر تهران دارد.

لازم به ذکر است در نشست هم اندیشی مدیران شهری، گزارش عملکرد شهرداری منطقه۹ در سال ۱۴۰۱ ارائه شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط