1402/03/30-19:40

‍۱۳۵ هزار مترطول خط کشی در معابر شمال تهران اجرا شد

‍۱۳۵ هزار مترطول خط کشی در معابر شمال تهران اجرا شد

شهردار منطقه یک: معابر شمال تهران در سه ماه ابتدای سال با اجرای بیش از ۱۳۵ هزار مترطول خط کشی طولی و محوری، ایمن سازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ اعلام کرد: خط ‌کشی خیابان‌ها یکی از اساسی‌ترین اجزای خیابان به شمار می‌آید و استفاده از این خط ‌کشی‌ها متضمن نظم و رعایت قوانین در خیابان، ایمن سازی و آرام سازی معابر، روان سازی ترافیک، تفکیک و شاخص سازی خطوط عبوری، شاخص سازی محل های تردد عرضی عابرین پیاده در سطح معابر به خصوص مقابل مساجد، مراکز آموزشی، تجاری، تفریحی و گردشگری است.

او افزود: در همین راستا نسبت به اجرای خط کشی طولی و محوری به متراژ بیش از ۱۳۵ هزار مترطول، خط کشی محل های تردد عرضی عابرین پیاده به تعداد ۶۷۵ بلوک و احداث یا رنگ آمیزی ۸ عدد سرعتکاه آسفالتی در معابر اصلی و پرتردد سطح منطقه اقدام شد.

صباغ تصریح کرد: احداث ۲ مرکز جدید معاینه فنی خودرو در ۳۵ متری شهید افتخاری و بوستان یاس فاطمی از اقدامات شاخص منطقه در خدمت رسانی به شهروندان است که با توجه به طرح ارائه شده از سوی مشاور اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک، عملیات اجرایی راه اندازی ایستگاه شهید افتخاری با ۲ دستگاه معاینه خودرو در چند روز آتی در دست بهره برداری است و عملیات احداث مرکز معاینه فنی در بوستان یاس فاطمی نیز بزودی آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه یک با اشاره به شناسایی ۱۱ نقطه حادثه خیز و رفع ۵ نقطه افزود: ۳ طرح اصلاح هندسی و یک طرح شبکه معابر در کمیته های ذیربط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران طرح و ۷ دستورکار جدید به مشاورین ترافیکی منطقه ابلاغ و جهت رفع خطر در این بازه زمانی نسبت به نصب ۳ پایه چراغ جدید راهنمایی چشمک زن و تعمیر و مرمت ۲۵ فانوس اقدام شده است.

او گفت: در همین بازه زمانی با تمهیدات در نظر گرفته شده عملیات تعویض و نوسازی ایستگاههای اتوبوس سطح منطقه در دست انجام است و نصب ۷۰ عدد تابلو جدید ایستگاه اتوبوس و تعویض تابلوهای اطلاعات ایستگاهها نیز از اقدامات اجرایی است.

گفتنی است سرویس رسانی اتوبوسرانی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین بسیج امیرالمومنین، ناحیه جماران، عید سعید فطر، روز جهانی قدس، مراسم امام رضایی ها در میدان خراسان، مراسم روزه اولی ها در موزه دفاع مقدس و مساجد و سایر همایش ها نیز از اقدامات اداره حمل‌ونقل عمومی معاونت ترافیک در این مدت بوده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط