1402/04/03-14:02

پیشرفت عملیات عمرانی ایستگاه مترو ورزشگاه تختی به مرز ۵۰ درصد رسید

پیشرفت عملیات عمرانی ایستگاه مترو ورزشگاه تختی به مرز ۵۰ درصد رسید

علیرغم اختلاف نظرهایی که همچنان در مورد اراضی متعلق به وزارت ورزش و جوانان (در مجاورت ورزشگاه تختی) وجود دارد، عملیات اجرایی احداث ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه در بخش منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ به شمار می آیدبه مرز پیشرفت ۵۰ درصدی کارهای ساختمانی رسیده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ مهندس "محمود يوسفی" مجری خط ۷ مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: طی بازدیدی که اخیراً به اتفاق اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۴ از روند عملیات اجرایی پروژه ساخت ایستگاه ورزشگاه تختی و پایانه انتهایی خط ۷ در این محدوده داشتیم، مقرر شد مذاکرات صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان در خصوص تملک اراضی مورد نیاز برای احداث پایانه و پارکینگ این خط تا حصول نتیجه لازم پیگیری شود.

یوسفی در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی نیز گفت: تکمیل و راه‌اندازی این ایستگاه نیازمند تامین حداقل ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن به بخش‌های ساختمانی و نیمی دیگر به تامین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط می‍‌شود. اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، امکان افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در روزهای پایانی سال جاری وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: این ایستگاه به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارد، از جمله ایستگاههای پرتقاضای سفر خط ۷ محسوب شده و پیش‌بینی میشود با بهره‌برداری از آن، مسافران زیادی به جمع استفاده کنندگان از خط مذکور اضافه شوند.

مجری خط ۷ در پایان به بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آخرین ایستگاه منتهی‌الیه شمال‌غربی این خط اشاره کرد و گفت:  ایستگاه میدان کتاب که از جمله ایستگاههای خاص و چشم‌نواز خط ۷ محسوب شده و از معماری و نورپردازی داخلی متمایزی سود میبرد، مرداد ماه امسال تقدیم مردم پایتخت خواهد شد تا همگان از مواهب آن بهره‌مند شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط