1402/04/04-12:45
رضا محمدی:

بهبود و پویایی شرایط زندگی در بخش مرکزی شهر تهران

بهبود و پویایی شرایط زندگی در بخش مرکزی شهر تهران

شهردار منطقه ۶ طی نشست صمیمانه با معتمدین محلات، بهره برداری چندین پروژه بزرگ شهری را دربهبود شرایط زندگی منطقه تاثیرگذار برشمرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، رضامحمدی  گفت: محلات قلب پایتخت با هویت فرهنگی و تاریخی و... خاصی که دارند نیاز به توجه ویژه درتمام ابعاد از جمله خدماتی، عمرانی و اجتماعی و فرهنگی هستند که صرفا با برنامه ریزی هوشمندانه ،دقیق و موثر می توان به اهداف عالی مدیریت شهری برای ارتقای کیفیت زندگی دست یافت.

او با بیان اینکه کار کردن در منطقه شش یک افتخار است گفت: جمعیت روزانه منطقه به چهار برابر جمعیت ساکن و شبانه آن می رسد که اهمیت کار در این منطقه را افزایش می دهد و این در حالیست که ظرفیت ترافیکی معابر و تراکم بافت مسکونی موجود؛ مدیریت این موضوع را به گره کور چندین ساله در منطقه تبدیل کرده بود.

حل معضل ترافیک در منطقه۶ با نهضت پارکینگ سازی

شهردار منطقه۶ ادامه داد: ۵ ایستگاه مترو در محدوده منطقه ۶ داشتیم که از سال ۹۷ کارگاه آن‌ها تعطیل بود و در  خط ۶  خدمات کاملی ارائه نمی شد.

رضا محمدی با تاکید بر اینکه احداث مترو در گستره انتخاب وسایل نقلیه عمومی و در نتیجه کاهش حجم وسایل نقلیه شخصی و به تبع آن، کاهش ترافیک تاثیر گذار است گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز خط ۶ مترو بخشی از مسیری که باقیمانده بود را در ۴ ماه افتتاح و ۹.۵ کیلومتر به خط ۶ اضافه کردیم.

به گفته شهردار منطقه حل بحث ترافیک منطقه نیاز به اقدامات متعدد دارد که راهکار دوم نیز احداث پارکینگ طبقاتی با استفاده از ظرفیت مراکز دولتی و‌ درمانی است که خود آنها از عوامل اصلی ایجاد ترافیک در منطقه محسوب می شوند.

محمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین دو مرکز درمانی بزرگ پایتخت (بیمارستان شریعتی و امام خمینی(ره)) و برگزاری آیین شروع به ساخت آنها گفت: این یک اقدام خلاقانه بود که به عنوان راهکاری در حل مساله کمبود یا نبود زمین برای احداث پارکینگ از آن استفاده شد.

محمدی با بیان اینکه کمبود جایگاه های پمپ بنزین و صف های طولانی متاثر از آن نیز به ترافیک روز منطقه ۶ دامن میزد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در هفته های آتی، آیین آغاز به ساخت اولین جایگاه پمپ بنزین کوچک مقیاس در شهرک والفجر برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم این عدد را در سطح منطقه به پنج جایگاه سوخت برسانیم.

گفتنی در جریان این نشست هر یک از معتمدین مشکلات و دغدغه های خود را با شهردار منطقه در میان گذاشتند و از تلاش ها ی شهردار منطقه که در هفت ماه اخیر موجب حل بسیاری از مشکلات ریشه ای در منطقه شده است، قدردانی کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط