1402/04/13-10:13

ارتقاء و احياء واگن های نسل اول خطوط مترو تهران

ارتقاء و احياء واگن های نسل اول خطوط مترو تهران

به موجب تلاشهای صورت گرفته كه مبتنی بر تحقيقات علمی و كارشناسی در شركت واگن‌سازی تهران بوده است، پروژه ارتقاء واگنهای نسل اول خطوط شبكه مترو پايتخت كه در واقع احياء اين قبيل واگن‌ها براساس نيازهای روز خطوط راه آهن ريلی زيرزمينی تلقی می شود، در مرحله عمل به واقعيت پيوست.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ پروژه ارتقاء واگن‌های نسل اول قطارهای شهري كه از بهمن ماه سال گذشته با حمايت‌های شهردار تهران و همچنين كمك‌ها و پيگيری شركت بهره‌برداری مترو رسماً آغازشد، با هدف رفع معايب واگن‌های DC و بهبود شرايط عملكردی آنها مدنظر متوليان امر قرار‌گرفت و از تیرماه امسال، اولين نمونه از اين واگنها آماده سرويس‌دهی در خطوط شبكه مترو پايتخت شده است.

در جريان تغييرات صورت‌گرفته اين واگن ها، نه تنها شكل بدنه و رنگ آميزی آن دچار تحول خواهد شد بلكه كابين راننده نيز برای رفاه حال بيشتر راهبر آن مشمول طراحي‌های مثبتی شده‌است. از سوی ديگر كمپرسور ترمز و سيستم اتصالات برقی بين واگن‌ها ارتقاء يافته و مهمترين نكته اين تغييرات به قطعه مهم و اساسی بوژی واگن‌ها باز می گردد؛ در حقيقت با تغييرات اعمال شده روی واگن‌های نسل اول كه بعضاً بوژی آنها مشكل پيدا كرده و به نظر از حيث كاركرد بلااستفاده شده بودند، حالا امكان احياء اين دست از واگن‌ها مهيا شده و مي‌توان واگن‌های ارتقاء يافته را مجدداً در شبكه خطوط مترو به كار گرفت. اين امر به معنای صرفه جويی حداقل يكصد هزار يورويی در تعميرات و به‌روزرسانی هر واگن بوده و اتفاقی تاثيرگذار برای ناوگان حمل و نقلی متروی تهران و ساير كلانشهرها به شمار مي‌آيد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط