1402/04/17-12:25

ادامه عمليات تكميل و راه اندازی پايانه جديد شرق به شركت مترو تهران واگذار شد

ادامه عمليات تكميل و راه اندازی پايانه جديد شرق به شركت مترو تهران واگذار شد

با عنايت به ضرورت تكميل و راه‌اندازی هرچه سريعتر پايانه جديد شرق و همچنين نياز به احداث بخش توسعه شرقی خط ۲ مترو (امتداد تا اين پايانه حمل و نقلی)، ادامه عمليات عمرانی و تجهيزاتی پايانه جديد شرق به شركت متروی تهران واگذار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومي و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) مهندس "محسن هرمزی" مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: پايانه جديد شرق يكی از زيرساخت‌های مهم و تاثيرگذار شبكه حمل و نقل عمومی پايتخت به شمار مي‌آيد كه متاسفانه در سالهای گذشته به حال خود نيمه تمام رها شده بود بطوريكه امروز عملاً حدود ۲۰ درصد افت پيشرفت فيزيكی(استهلاك) شامل حال پايانه گرديده‌است. اما از آنجايی كه قرار است جهت سهولت دسترسی به پايانه جديد شرق، پروژه توسعه شرقی خط دو مترو با ۴ و نيم كيلومتر طول و ۲ ايستگاه نيز آغاز و به ثمر بنشيند، مراحل آماده‌سازی پايانه مذكور اعم از عمليات باقي‌مانده عمرانی و همچنين اقدامات تجهيزاتی آن به شركت مترو تهران واگذار شد تا در ۳ فاز پايانه را تكميل و تحويل شهروندان دهد.

هرمزی با اشاره به اين نكته كه فاز نخست عمليات منتج به راه‌اندازی پايانه جديد شرق حدود ۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، گفت: عمده مخارج مربوط به آماده‌سازی اين پايانه شامل هزينه‌های تامين، نصب و راه‌اندازی تاسيسات و تجهيزات آن است و اگر منابع مالی به موقع تامين شود، می توان فاز نخست پايانه مذكور را در سال جاری راه‌اندازی كرد.

مديرعامل شركت مترو تهران در پايان گفت: پايانه جديد شرق نه تنها باعث آزادسازی اراضی پايانه شرق كنونی(انتهای خيابان دماوند) و رفع گره ترافيكی اين محدوده از پايتخت مي شود بلكه شرايط بهتری برای مسافران بين شهری و خصوصاً كسانی كه قصد سفر به شهرهای شمالی كشور را دارند، فراهم می سازد تا از يک پايانه مجهز و با امكانات بيشتر استفاده كنند. در حال حاضر تجهيز كارگاه پروژه صورت پذيرفته و عمليات اجرايی آن شروع شده‌است.

گفتنی است پايانه و پارک سوار جديد شرق تهران در منتهی اليه شرقی بزرگراه شهيد زين الدين قرار داشته و با بهره‌مندی از امكاناتی چون پايانه تاكسی و اتوبوس درون شهری و در سالهای آينده اتصال به شبكه مترو از طريق خط ۲ به واسطه بزرگراه‌های شهيد ياسينی، شهيد زين‌الدين و همچنين خيابان دماوند، دسترسي‌های عمومی آن فراهم مي‌شود.
فاز نخست اين پروژه شامل بهره‌برداری از سالن اصلی پايانه مسافربری و محوطه آن (پايانه اتوبوس درون شهری و پاركينگ خدماتی روباز) خواهد بود.

ترميم و بازسازی ابنيه و تاسيسات مستهلک شده به همراه تامين تجهيزات ويژه ترمينال اصلی، تامين و راه‌اندازی تجهيزات پست برق و همچنين اجرا و تكميل بخش ابنيه و ساختمان ترمينال و محوطه، از جمله مهمترين عمليات اجرايی مربوط به راه‌اندازی فاز نخست ترمينال جديد شرق به شمار مي‌آيند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط