1402/04/20-11:56
در آیین امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون وزنه‌برداری مطرح شد؛

تقدیر رییس و اعضای هیأت رییسه فدراسیون وزنه‌برداری از شهرداری تهران

تقدیر رییس و اعضای هیأت رییسه فدراسیون وزنه‌برداری از شهرداری تهران

عصر روز دوشنبه ۱۹ تیرماه۱۴۰۲ مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و فدراسیون وزنه برداری عصر روز دوشنبه ۱۹ تیرماه۱۴۰۲ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: امروز تمام افتخار آفرینان رشته وزنه‌برداری کشور کنار هم در فدراسیون جمع شده‌اند تا با تلاش، روزهای خوبی را برای ورزش ایران رقم بزنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ورزش شهر تهران ظرفیت‌های بزرگی دارد اما در یک دهه گذشته به لحاظ زیرساختی شاهد افت در امکانات ورزش وزنه برداری بودیم؛ به نحوی که تعداد سالن‌های فعال این رشته در تهران از ۱۵ عدد به ۲ عدد رسیده‌است.

انوشیروانی افزود: برای به‌روزرسانی زیرساخت‌ها ‌و تجهیز سالن‌های ورزشی اعتبارات فدراسیون ‌و کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به تنهایی کافی نیست. به همین جهت در تلاشیم از ظرفیت‌های تمامی مجموعه‌ها از جمله شهرداری تهران استفاده کنیم و در این رابطه جا دارد از حمایت‌های دکتر زاکانی در این مدت تشکر ویژه کنم.

به گزارش شهر پس از سخنان وی بهداد سلیمی نایب رییس فدراسیون وزنه برداری نیز با تقدیر از نگاه ویژه مدیریت شهری به ورزش قهرمانی اظهار داشت: ظرفیت فدراسیون وزنه برداری به تنهایی برای حل مشکلات این رشته کافی نیست و برای رسیدن به اهداف خود نیازمند کمک مجموعه‌های دیگر از جمله شهرداری تهران هستیم.

سلیمی افزود: نگاه شهردار تهران به ورزش قابل تقدیر است، پیش از این نیز در دوره‌های پیشین ما به دنبال تعامل با مجموعه شهرداری بودیم اما هیچ‌گاه به نتیجه و تفاهم نرسیده بودیم.

حسین رضازاده قهرمان المپیک و عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه‌برداری هم با اشاره به جایگاه ویژه این رشته در تاریخ ورزش کشور گفت: وزنه‌برداری‌ جزو افتخار آفرین‌ترین رشته‌های ورزشی در ایران بوده‌است و حتی اولین مدال المپیک ایران نیز برای این رشته‌است. امیدوارم با حمایت مجموعه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران بتوانیم بار دیگر رشته وزنه‌برداری‌را به جایگاه اصلی خود در مسابقات جهانی و المپیک برسانیم‌ و حتی رکوردهای قبلی خود را بشکنیم.

حسین اجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف میان شهرداری تهران و فدراسیون‌های ورزشی گفت: ارتباط با فدراسیون‌های ورزشی برای ما خیلی سازنده‌ است،  زیرا در همکاری با فدراسیون‌های مختلف می‌توانیم بسیاری از استعدادهای ورزشی شهر تهران را شناسایی کنیم. از طرفی حمایت شهرداری تهران از رشته‌های قهرمانی در آستانه بازی‌های آسیایی و المپیک در ایجاد انگیزه میان ورزشکاران می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته نیز اتفاقات مثبتی پیرامون گسترش رشته وزنه‌برداری در شهر تهران رقم خورده‌است که در این میان می‌توان به اختصاص مجموعه ورزشی اختیاریه در منطقه ۳ به آموزش این رشته اشاره کرد.

پس از این محمد امین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری رویدادهای ورزشی پایتخت گفت: در جشنواره قهرمان‌شهر سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی مشارکت داشتند ‌و پیش‌بینی می‌شود این مشارکت امسال به یک میلیون نفر برسد. هم‌چنین علاوه بر ورزش همگانی شهرداری تهران به دنبال حمایت از ورزش قهرمانی نیز است. در همین رابطه از همان آغاز مسئولیت در دوره جدید شهردار تهران ما را به ایجاد همکاری و هم‌افزایی با فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانی کشور تشویق می‌کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط