1402/04/21-16:57

افزايش ۸۳۰ هزار سفر روزانه در شبكه مترو تهران با توسعه خطوط هفتگانه

افزايش ۸۳۰ هزار سفر روزانه در شبكه مترو تهران با توسعه خطوط هفتگانه

يكی از برنامه‌های شركت مترو تهران به موازات تكميل ايستگاه‌های خطوط ۶ و ۷، ‌توسعه خطوط هفتگانه فعلی است؛ رويكردی كه در برخی از خطوط به صورت توسعه شرقی يا غربی و در بعضی از خطوط ديگر به شكل توسعه شمالی يا جنوبی محقق خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)، مهندس "محسن هرمزی" مديرعامل شركت مترو تهران در مورد برنامه توسعه خطوط موجود شبكه مترو پايتخت مي‌گويد: با توجه به گسترش مرزهای جعفرافيايی ابرشهر تهران و همچنين تغيير تراكم پهنه‌های جمعيتی طی يكی دو دهه اخير، اضافه شدن طول مسير و ايستگاه‌ها در برخی از خطوط مترو اجتناب ناپذير بوده و اين امر ناشی از درخواست‌های مكرر و متعدد شهروندان اقصی نقاط پايتخت است.

به عنوان مثال برای خطوط يک و سه مطالعاتی در زمينه توسعه شمالی و غربی آنها صورت گرفته است. در خط ۲ پروژه توسعه شرقی اين خط با احداث حدود ۵ كيلومتر مسير تونلی و ۲ ايستگاه معنا پيدا مي‌كند تا شبكه مترو تهران به ترمينال جديد شرق دسترسی مستقيم پيدا كند.

خط ۴ مترو از دو سمت شرق و غرب بايد توسعه يابد و حدود ۱۶ كيلومتر به طول آن افزوده مي‌شود. در مورد خط ۶ نيز كه عمليات حفاری بخش توسعه جنوبی آن در حال اجرا است، حدود ۱۰ كيلومتر مسير و ۴ ايستگاه ديگر احداث مي‌شود و در انتها، خط ۶ به خط يك و همچنين ايستگاه راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران متصل مي‌شود. خط ۷ نيز از منتهي‌اليه شمال غربی خود توسعه مي‌يابد.

مديرعامل شركت مترو تهران در خصوص تأثيرات پروژه‌های توسعه‌ای خطوط هفتگانه فعلی گفت: افزايش طول مسير و ايستگاههای خطوط موجود، هم به پوشش بهتر مناطق كم برخوردار از شبكه مترو كمک مي‌كند و هم ازدحام مسافران در برخي خطوط و ايستگاهها را تا حدود ۱۰ درصد كاهش مي‌بخشد. از سوی ديگر مدل سازی های ترافيكی نشان مي دهد كه در افق سال ۱۴۲۰ صرفاً به سبب توسعه خطوط هفتگانه، روزانه ۸۳۰ هزار سفر به جمع سفرهای شبكه مترو افزوده مي‌شود. اين در حالی است كه احداث و تكميل خطوط جديد (۸ تا ۱۱) نيز روزانه حداقل ۲ ميليون و ششصد هزار سفر با استفاده از مترو را سبب خواهد شد و با اين اوصاف افزايش سهم سفرهای درون شهری با بهره‌گيری از وسايل حمل و نقل عمومي در افق سال ۱۴۲۰،‌ تصوری ممكن به نظر مي‌رسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط