1402/04/22-21:57
شهردار منطقه ۹ خبر داد؛

تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی منطقه ۹

تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی منطقه ۹

شهرداری منطقه۹ نسبت به جمع آوری، انتقال و هدایت روان آبها با احداث و تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در غرب پایتخت اقدام می کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: مجموعه شهری نسبت به جمع آوری، انتقال و هدایت روان آب ها به مخازن جهت مصارف مختلفی از جمله؛ تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی و ایجاد فضای سبز شهری حفظ و ذخیره روان آبهای ناشی از بارندگی به صورت منطقه ای طرح ویژه تکمیل شبکه جمع آوری آبهای سطحی منطقه۹ را اجرایی می کند.

وی افزود: در این طرح ساماندهی و انتقال آب از حوضچه های بالادست به پایین و کاهش هزینه‌های انتقال با لوله گذاری زیر سطحی با استفاده از لوله های پلی اتیلن در ابعاد ۲۰۰۰، ۱۰۰۰و ۸۰۰ میلی‌متر انجام می‌شود.

شهردار منطقه۹عنوان کرد: طول شبکه جمع آوری موجود در معابر درجه ۱ منطقه۹، ۱۵کیلومتر و در معابر درجه ۲ غرب پایتخت، ۹.۵ کیلومتر می‌باشد که۱۱ کیلومتر احداث شبکه در برنامه کاری و افق ۵‌ساله منطقه قرار دارد.

مرتضوی یادآور شد: در حال حاضر پروژه جمع‌آوری و هدایت روان آب های سطحی خیابان دستغیب غربی به طول ۴۵۰متر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در دست اقدام و اجرا و جمع آوری آبهای سطحی خیابان شمشیری به طول ۱۰۰۰متر در دست مطالعه و در خیابان دانشگاه هوایی شمالی به طول ۵۰۰متر در برنامه کاری سال جاری قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط