1402/04/26-12:07

نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با پرسنل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹

نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با پرسنل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹

زهرا شمس احسان و سید احمد علوی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹، طی نشست هم اندیشی که با حضور تمامی پرسنل ادارات معاونت اجتماعی و فرهنگی برگزار شد؛ به بررسی چالش ها و توانمندی های حوزه مذکور پرداختند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  در این نشست گفت:  هدف از برگزاری این نشست ها در مناطق ۲۲گانه این است که با ترسیم وضع موجود بافت اجتماعی و فرهنگی منطقه توسط همکاران شاغل در این حوزه، اثرگذاری مصوبات شورا در حیطه اجرا را بررسی کنیم تا در صورت نقصان به دنبال ارائه راهکار برای همسویی بیشتر باشیم.

شمس احسان گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی، به بازنگری در ماموریت های تعریف شده برای سازمان ها و نهادها نیاز داریم که در دستورکار شورا نیز قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  عنوان کرد: در شورای ششم نگاه و توجه ویژه ای به بانوان بوده که این مهم با تخصیص اعتبار ۱۲۰میلیاردی به حوزه بانوان صورت پذیرفته است. اما اینکه فعالیت ها و اقدامات شهرداری تهران تا چه اندازه در تحقق این ماموریت موفق بوده به رویکرد مدیریت شهری بر می گردد.

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به ظرفیت شهرداری تهران در حوزه منابع انسانی گفت: منابع انسانی در هر حوزه ای نقشی کلیدی داردکه جزء سرمایه های آن واحد محسوب می شود. در حوزه اجتماعی و فرهنگی با توجه به تغییرات و چالش های اخیر نیازمند آن هستیم که شاغلین این حوزه از دانش تخصصی کافی برخوردار باشند.

علوی عنوان کرد: امور اجتماعی و فرهنگی به دلیل گستردگی و تنوع مباحث نیازمند آن است که در پست های مدیریتی شاهد افرادی با تجربه گری در ابعاد مختلف موضوعات فرهنگی و اجتماعی باشیم. از مدیران ارشد شهری انتظار می رود که این مهم را در انتصابات لحاظ کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  گفت: با اطلاع رسانی به موقع و برنامه ریزی های مشارکتی در حوزه اجتماعی و فرهنگی در سطح پایتخت می توانیم بستر حضور شهروندان در عرصه سیاست گذاری و اجرا را فراهم کنیم.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری میدان آزادی به عنوان میدانگاه برگزاری برنامه های مذهبی و ملی غرب پایتخت در نظر گرفته شد که شهرداری منطقه۹ با برگزاری برنامه های متنوعی از قبیل اجتماع عظیم امام حسنی ها و دهکده بهار ایران این مهم را محقق کرد که با استقبال چشمگیر شهروندان نیز همراه بود.

علوی در ادامه گفت: یکی از دلایل موفقیت برنامه های اجتماعی و فرهنگی دامنه فراگیری و همه شمول بودن آن است که می توان از ظرفیت های محلی و پایگاه های مردمی در این راستا بهره برد. از اقدامات موفق شهرداری منطقه۹ در این زمینه طرح ابتکاری هر روز یک مسجد است که در جهت ظرفیت شناسی و ارائه خدمات به شهروندان می باشد.

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست از ویژه برنامه دهکده بهار ایران که در میدان آزادی در ایام نوروز برگزار شد، به عنوان یک برنامه موفق شهری نام بردند.

در این نشست سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ عنوان کرد: حضور اعضای کمیسیون های تخصصی در سطح مناطق و دیدار چهره به چهره با کارمندان شهرداری بسیار حائز اهمیت بوده و فرصت مناسبی است تا چالش هایی که در حوزه اجرا با آن مواجه هستیم مطرح کنیم.

مرتضوی گفت: دستور العمل هایی که به مناطق ۲۲گانه ابلاغ می شوند عمدتا نگاهی به ظرفیت های محلی ندارند همین موضوع کاهش خلاقیت و قدرت اجرا را به دنبال دارد. حال آنکه امور اجتماعی و فرهنگی به فراخور موضوعات اجتماع محور آن باید برخاسته از نیازهای محلی و پاسخ گوی سلایق مختلف شهروندان باشد.امید است با در نظر گرفتن تفاوت های بین مناطق شاهد کارآمدی بیشتری در این حوزه باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط