1402/04/28-20:27

آموزش طرح "نوماند" در راسته های کار و فعالیت منطقه ۱۹

آموزش طرح "نوماند" در راسته های کار و فعالیت منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از آموزش طرح "نوماند" به منظور ساماندهی، ارتقاء کمی و کیفی وضعیت جمع آوری پسماند تر و خشک در راسته های کار و فعالیت ناحیه دو این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست شهری و استفاده از پسماندهای قابلیت بازیافت مجدد بیان کرد: در راستای بهبود وضعیت جمع آوری پسماند تر و خشک مشتمل بر نگهداشت، کاهش، تفکیک و بازیافت پسماند در مبادی تولید، آموزش راسته های کار و فعالیت (واحدهای تجاری) در خیابان شهید زلفی ناحیه دو آغاز شد.

او ادامه داد: آموزش آشنایی با طرح "نوماند" در بین اصناف تجاری خیابان شهید زلفی به همراه توزیع کارتن پلاست و کیسه های مخصوص پسماند خشک انجام شد

فرهادی تصریح کرد: جدیدترین پل ارتباطی برای تکمیل چرخه مدیریت بهینه پسماند و نقش‌آفرینی شهروندان در حفظ محیط‌زیست راه‌اندازی اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل، واحدهای تجاری و... «نوماند» نام دارد. 

شهردار منطقه بیان کرد: شهروندانی که مسئولانه در خانه اقدام به تفکیک پسماند می کنند، اما برای تحویل آنها دچار مشکلاتی ازجمله فاصله از غرف پسماند هستند، می‌توانند با نصب این اپلیکیشن در تمامی نقاط شهر به‌ راحتی پسماند خشک خود را تحویل دهند.

این مسئول با اشاره به اهمیت بازیافت و استفاده مجدد از پسماندهای خشک خاطر نشان کرد: استفاده مجدد از مواد و انرژی، کاهش دفن زباله و عدم از بین رفتن زمین های مناسب در طبیعت، اشتغال زایی، کاهش هزینه ها و ایجاد منافع اقتصادی، ارتقاء فرهنگ و آموزش عمومی در ارتباط با تولید و دفع مواد زائد جامد و ترویج روحیه صرفه جویی، بهبود شرایط بهداشتی و کاهش آلودگی محیطی ناشی از حمل‌ زباله ها از فواید تفکیک پسماند از مبداء است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط