1402/04/30-11:47

بهبود فضای سبز منطقه ۱۵ با انجام طرح های مطالعاتی

بهبود فضای سبز منطقه ۱۵ با انجام طرح های مطالعاتی

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از انجام طرح های مطالعاتی با هدف بهبود فضای سبز منطقه به همت مرکز تحقيقات، آموزش و مشاوره فضای سبز(تام) خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی با بیان اینکه يکی از فعاليتهای مراکز تام انجام تحقيقات در زمينه کاهش خسارت به فضای سبز شهري و بهبود آن است، گفت: طرح هاي تحقيقاتی و کاربردی در این زمینه با توجه به بازدیدهای روزانه از فضای سبز سطح منطقه، توسط مسئول مراکز تام و کارشناسان گياه پزشک انجام می شود.

به گفته او، این طرح ها ابتدا در مقیاس کوچک یا در آزمایشگاه انجام می شود و پس از مشاهده نتایج مطلوب در سطح نواحی به اجرا در می آید.

صدیقی در ادامه به تشریح این تحقیقات پرداخت و افزود: در همین راستا از درختان زبان گنجشک دارای ضعف و کاهش برگ در سطح منطقه نمونه خاک، ریشه و سرشاخه درخت تهيه و از نمونه هاي مذکور نماتود مولد گره ریشه استخراج شد و پس از انجام تحقيقات، اقدامات لازم در جهت کنترل این عامل بیماری زا در سطح منطقه انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: همچنين گونه جديد قارچ بيماری‌زا که باعث ایجاد لکه برگی و خشکیدگی در گونه های بسیاری از درختان زینتی می‌شود نیز از ریشه نارون و زبان گنجشک جداسازی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط