1402/05/01-13:00
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تاکید کرد؛

وضعیت بحرانی فرونشست اتوبان آزادگان و ضرورت اقدام آنی

وضعیت بحرانی فرونشست اتوبان آزادگان و ضرورت اقدام آنی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت بحرانی فرونشست اتوبان آزادگان بر ضرورت اقدام آنی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایسنا، میثم مظفر با اشاره به بازدید روز گذشته خود در قالب طرح «رصد» و حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه  شورای شهر تهران در منطقه ۱۹ گفت: طی بازدید از پروژه‌ها و چالش های مختلف منطقه با یک معضل و پدیده خاص مواجه شدیم که اگر امروز و بصورت فوری تصمیم و تدبیر مدیریت شهری نداشته باشد، احتمال وقوع یک بحران قابل توجه و غیرقابل جبران وجود دارد.

وی افزود: در اتوبان آزادگان در بخش رفیوژ میانی، مسیر خط ۴ جمع آوری کننده آب‌های سطحی منطقه ۱۹ قرار گرفته و بخشی هم در منطقه ۱۸ در اتوبان آزادگان، لوله جمع آوری آب‌های سطحی واقع شده است، متأسفانه در برخی قسمت‌ها در طول مسیر، لوله و تجهیزات شهری مربوطه مورد سرقت قرار گرفته و همچنین با توجه به اینکه این خط در رفیوژ میانی اتوبان قرار گرفته و روی آن درخت و فضای سبز تعبیه شده و درختان مورد آبیاری قرار می گیرند، خاک اشباع و سنگین شده و این امر نیز موجب نشست لوله و خاک بگونه ای شده که به وضوح «اعوجاج زمین» در طول گسترده ای با چشم مشاهده می‌شود و ممکن است لوله دچار شکستگی در چند نقطه شده باشد.

مظفر ادامه داد: دو ماه پیش دفعتاً بخشی از اتوبان آزادگان در لاین تندرو دچار فرونشست در ابعاد ۶×۶ به عمق یک و نیم متر شد که منطقه بصورت موقت با ۱۲ میکسر بتن آن محل را پر کرد؛ اما بحران هر لحظه و هر دقیقه پیش رو است. بحرانی که ممکن است تلفات جانی و تخریب های زیرساختی تجهیزات شهری را بصورت قابل توجه داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در این زمینه، سازمان مشاور طرحی را تایید کرده، ستاد مدیریت بحران جلساتی برگزار کرده و راهکار اصلی نیز این است که این خط جمع آوری آب های سطحی به طور کامل به ضلع جنوبی اتوبان آزادگان منتقل گردد. این موضوع ارتباطی با آب و فاضلاب ندارد و خط جمع آوری کننده آب های سطحی است و برای شروع حداقل ۴۰ میلیارد اعتبار و بودجه مورد نیاز است که بنظر می رسد شورا نیز می بایست پس از درخواست شهرداری در قالب مجوز موقت قانونی افزایش بودجه و اعتبارات، حمایت لازم را داشته باشد.

مظفر بر لزوم ورود شهردار تهران بر این امر و پیشگیری هرچه سریعتر قبل از وقوع یک بحران و یا فاجعه شهری، تاکید کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط