1402/05/06-17:34
در نشست هم اندیشی با مالکان کوره‌ها در منطقه ۱۹ مطرح شد؛

ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد فضاهای مناسب شهری و برندسازی اقتصادی در اراضی کوره ها

ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد فضاهای مناسب شهری و برندسازی اقتصادی در اراضی کوره ها

نشست هم اندیشی با مالکین کوره ها در خصوص کاربری اراضی آنها با حضور تورج فرهادی شهردار منطقه، محمد سیاه کمری معاون شهرسازی و معماری، شهرام رضایی رئيس اداره طرح تفصيلی منطقه و نمایندگان سازمان نوسازی شهر تهران و ۱۰ نفر از مالکان کوره ها برگزار و بر ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد فضاهای مناسب شهری و برندسازی اقتصادی در اراضی کوره ها تأکید شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، فرهادی ضمن تشکر از حضور مالکان کوره ها در این نشست افزود: در راستای تعیین تکلیف کوره های آجر پزی در حاشیه بزرگراه آزادگان قدر و سهم و کاربری پیشنهادی مالکان کوره ها احصاء تا علاوه بر احقاق حقوق آنها سهم شهر و سرانه های هفت گانه مشخص شود.

او ادامه داد: این نشست برای طرحی که سال ها ملاک عمل بوده و عملیاتی نشده و هم اکنون با نظر ذینفعان تحقق پذیر و به تصویب خواهد رسید موثر است، تا در این محدوده برندسازی اقتصادی صورت پذیرد. 

فرهادی ارمغان این هم اندیشی را توافق کلی مالکان برای تغییر کاربری عنوان کرد و افزود: این اقدام بسیار ارزشمند است زیرا کوره داران قائل به چهارچوب ها در سهم خود برای ایجاد اتفاقات خوب به منظور توسعه و آبادانی و کاهش آسیب ها اجتماعی و فرهنگی در این نقطه هستند.

شهردار منطقه بیان کرد: وظیفه داریم به عنوان مدیریت شهری ارزش افزوده مضاعف را در آن فضا بارگذاری و آن را برای ایجاد رویکرد رقابتی، اقتصادی و برنامه ریزی مبتنی بر بازار عرضه و تقاضا آماده کنیم تا فعالیت های هدفمند، مکمل و همسو با محدوده مورد نظر به منظور حذف فعالیت ها ناسالم و مزاحم در نظر گرفته شود.

به گفته این مسئول با توجه به پتانسیل بیش از ۴۵ هکتاری در ۱۰ کوره موجود در این محدوده رویکرد نمایشگاهی و فروشگاهی می تواند موثر و مفید باشد لذا در لبه بزرگراه آزادگان مشاغل و صنفی در نظر گرفته شود تا با خدمات دروازه ای به شهر و شهروندان خدمت رسانی کند.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: با انتقال سهم شهر از سوی مالکان کوره ها و جانمایی مناسب آن در طرح و تجمیع آنها می توان با ۲۲ هکتار از اراضی متعلق به شهرداری در امتداد پارک ایرانیان سرانه های ورزشی و موزه آجر را ایجاد و در کنار آن مجموعه نمایشگاهی، دهکده گردشگری و سلامت را بارگذاری کرد.

براساس این گزارش در نشست هم اندیشی با مالکان کوره ها درباره کاربری اراضی آنها، عمده فروشی نمایشگاهی، خرده فروشی، حوزه های تفریحی فرهنگی، فروش ماشین آلات و تجهیزات، بسته بندی و خشکبار و فعالیت های ورزشی فرامنطقه ای به عنوان حوزه فعالیت های پیشنهادی از سوی کوره داران پیشنهاد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط