1402/05/09-17:22
معاون شهردار تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران:

تحقّق ۷۷ درصد شاخص‌های کمّی برنامه‌ی چهارم در سال اوّلِ برنامه

تحقّق ۷۷ درصد شاخص‌های کمّی برنامه‌ی چهارم در سال اوّلِ برنامه

معاون برنامه‌ریزی، توسعه‌ی سرمایه‌ی انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: ۷۷ درصد شاخص‌های کمّی در برنامه‌ی چهارم تحوّل و پیشرفت کلانشهر تهران در سال اوّل برنامه محقّق شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه‌ی سرمایه‌ی انسانی و امور شورای شهرداری تهران، مجید باقری که برای ارائه گزارش عملکرد این معاونت در یکصد و شصت و پنجمین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر تهران حاضر شده بود، گفت: اعتقاد ما بر این است برنامه‌ای که سال قبل با حمایت اعضای محترم شورا با عنوان برنامه‌ی چهارم توسعه تدوین شد، مورد توجّه قرار بگیرد؛ بر این مبنا، میزان پیشرفت اجرایی برنامه‌های توسعه‌ی گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع در شهرداری ۱۴۴ حکم در برنامه داشتیم و ۴۶۴ شاخص را استخراج کردیم.

وی اظهار داشت: پراکندگی احکام برنامه‌ی چهارم به صورتی است که ۲۴ درصد در حوزه‌ی حمل‌ونقل، ۴۱ درصد در حوزه‌ی بهبود مدیریّت و هوشمندسازی، ۲۱ درصد در مسائل فرهنگی و اجتماعی، ۱۷ درصد در بخش ایمنی و ۱۵ درصد در بخش محیط زیست گنجانده شده و هزار و ۴۴۵ بند کیفی در برنامه‌ی چهارم پیش‌بینی شده است.

باقری با بیان این‌که در سال اوّل اجرای برنامه‌ی توسعه‌ی چهارم، میزان ۶۴ درصد از اهداف کمّی برنامه محقق شده است، گفت: ۲۸ درصد از اهداف کمّی در حال انجام است و حتّی تا ۹۹ درصد نیز به عنوان نیمه تمام تلقّی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: ۷۷ درصد شاخص‌های کمّی در برنامه‌ی چهارم در سال اوّل برنامه محقّق شده امّا در برخی بخش‌ها تحقّق کمتر بوده که بر همین اساس در بودجه‌ی امسال اعتبار بیشتری برای حمل و نقل اختصاص یافت تا تحقّق شاخص‌ها در این بخش افزایش یابد؛ تاکنون، شهرداری در هیچ برنامه‌ای به این میزان تحقّق نرسیده بود و تأکید شهردار بر این بود که به تحقّق کامل برسیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط