1402/05/15-11:59
با اخذ دستور قضایی؛

۵۸ واحد تجاری ناایمن پاساژ زنجانی در منطقه ۱۹ پلمب شد

 ۵۸ واحد تجاری ناایمن پاساژ زنجانی در منطقه ۱۹ پلمب شد

شهردار منطقه ۱۹ از پلمپ ۵۸ واحد تجاری ناایمن و پر خطر پاساژ زنجانی در ناحیه یک در راستای اجرای رای رفع خطر صادره با اخذ دستور از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران و حفظ حقوق عامه و ارتقای ایمنی ساختمان‌های پرخطر خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به اینکه پاساژ زنجانی یکی از ساختمان های قدیمی منطقه ۱۹ بشمار می رود و در لیست اعلامی ساختمان های پرخطر و نا ایمن شهر تهران از سوی سازمان آتش نشانی قرار داشت افزود: این واحد تجاری به لحاظ فنی و ایمنی و استانداردهای آتش نشانی مورد تایید نبوده و طی چندین مرحله با توجه به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها پس از تشکیل کمیسیون رفع خطر رای تعطیلی دریافت کرده بود.

او ادامه داد: کسبه به منظور ایمن سازی و اخذ تاییدیه آتش نشانی متعهد به ایمن سازی و رفع خطر شدند، که با گذشت مهلت مقرر و عدم ایفای تعهدات در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و خطر آفرین صبح امروز ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ با اخذ حکم قضایی و با حضور عوامل کلانتری ۱۵۲ خانی آباد، یگان اجراییات شهرداری، عوامل ناحیه یک و بحران منطقه ۱۹ تعداد ۵۸ واحد تجاری این پاساژ پلمب شد و مقرر گردید داروخانه مجاور این پاساژ نیز پس از گذشت مهلت تخلیه، پلمب شود.

به گفته فرهادی این اقدامات موجب پیشگیری از خطر و گامی موثر به سمت شهر ایمن است و برخورد قانونی با مالکان و املاکی که به اخطارهای شهرداری مبنی بر رفع خطر توجه نکنند ادامه‌ خواهد داشت.

شهردار منطقه در ادامه از اقدام مالک جهت اخذ مجوز تخریب و نوسازی با مشارکت شهرداری منطقه ۱۹ خبر داد و خاطر نشان کرد: طی جلسات کارشناسی متعدد و تصمیم اتخاذ شده در خصوص تعیین تکلیف این پاساژ پر خطر، اقدامات اولیه و تشکیل پرونده از سوی مالک آغاز شده است.

براساس این گزارش پاساژ زنجانی با ۵۹ واحد تجاری در دو طبقه محل فعالیت انواع صنوف عمدتا تولیدی و خیاطی بوده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط