1402/05/21-13:52

متروی اسلامشهر از طريق خط ۳ به شبكه مترو تهران متصل می شود

متروی اسلامشهر از طريق خط ۳ به شبكه مترو تهران متصل می شود

در صورت اتمام عمليات حفاری قطعات اول و دوم تونل متروی اسلامشهر و همچنين تكميل ايستگاه ميدان نماز تا پايان سال ۱۴۰۳ كه البته تجهيز اين ايستگاه به تاسيسات لازم نيز نياز دارد، امكان ادامه سفر قطارهای خط ۳ شبكه مترو تهران تا ميدان نماز اسلامشهر ميسر خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ يكی از شهرهای اقماری پايتخت، اسلامشهر است كه دومين شهر پرجمعيت در استان تهران محسوب مي شود و روزانه افراد زيادی بين اين شهر و تهران در تردد هستند.

در حال حاضر حفاری قطعات اول و دوم تونل خط مترو اسلامشهر به طور جدی ادامه داشته و امكان اتمام اين بخش از عمليات اجرايی تا پايان سال جاری وجود دارد. از قطعه نخست كه ۸۵ درصد پيشرفت فيزيكی داشته، فقط حفاری ۲۰۰ متر باقي مانده است و قطعه دوم نيز با پيشرفت ۸۸ درصدی، به يک كيلومتر پايانی خود رسيده است؛ طول مسير تونلی قطعه دوم حدود ۹ كيلومتر بوده و با دستگاه حفار مكانيزه در حال ساخت است.

از سوی ديگر فرآيند احداث ايستگاه ميدان نماز كه از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع شده است، ۴۴ درصد پيشرفت فيزيكی داشته و با مطالعات مهندسی ارزش و مدل‌سازي‌های صورت گرفته، امكان اتمام آن تا اواخر سال ۱۴۰۳ وجود دارد؛ البته اين امر در وهله نخست نيازمند تامين منابع مالی لازم و تحقق اعتبارات تخصيص يافته است.

به اين ترتيب با تكميل قطعات اول و دوم تونل متروی اسلامشهر و همچنين ساخت ايستگاه ميدان نماز در موعد مقرر، امكان اتصال خط مترو اين شهر پرجمعيت به خط ۳ شبكه مترو تهران از طريق ايستگاه آزادگان وجود داشته و در اين‌صورت جمعيت قابل توجهی از ساكنان اسلامشهر می توانند از طريق سيستم حمل و نقل ريلی، به پايتخت دسترسی پيدا كنند.

خط متروی اسلامشهر يك طرح عمرانی مهم و تاثيرگذار تلقی می شود كه ايستگاه‌های چهاردانگه و شاطره نيز در مسير آن قرار داشته و امكان ادامه آن تا ميدان قائم اين شهر وجود دارد.

شهرداری اسلامشهر متولی ساخت خط مترو اين شهر بوده و در سالهای اخير تلاشهای فراوانی صورت گرفته تا پس از سالها انتظار، پروژه مذكور به ثمر بنشيند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط