1402/05/22-16:41

اجرای طرح دوشنبه های سالمندی و چهارشنبه های افراد دارای معلولیت در منطقه ۱۳

اجرای طرح دوشنبه های سالمندی و چهارشنبه های افراد دارای معلولیت در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح دوشنبه های سالمندی و چهارشنبه های افراد دارای معلولیت در این منطقه تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه گفت: با هدف تکریم و منزلت سالمندان و افراد دارای معلولیت، ارتقای نشاط و مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه و معرفی توانمندی های آنان به شهروندان، طرح "دوشنبه های سالمندی" و "چهارشنبه های افراد دارای معلولیت" با شعار "حال خوب زندگی" در سرای محلات، مساجد و بوستان های محدود در حال اجراست.

به گفته او، این طرح توسط اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ و همکاری کانون سالمندان و افراد دارای معلولیت ویژه سالمندان، افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان دوشنبه و چهارشنبه(هر دو هفته یک بار) تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه می یابد.

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه، در این طرح، از ظرفیت درون بخشی و برون بخشی برای خدمت رسانی بهینه به گروه های هدف استفاده می شود، ادامه داد: کلاس و کارگاه آموزشی سلامت محور، بازی، ارائه میزهای خدمات سلامت، دورهمی و خاطره گویی، نمایشگاه دستاوردها، جلسات نقد فیلم و کتاب خوانی، خدمات مشاوره، انجام فعالیت های ورزشی و برگزاری مسابقات مختلف آموزشی و فرهنگی متناسب با نیاز گروه های هدف از جمله برنامه های اجرایی این طرح ها است.

محمد هادی علی احمدی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون، حدود ۸۴ مورد ویژه برنامه انجام شده و نزدیک هزار سالمند و افراد دارای معلولیت ساکن محلات منطقه ۱۳ در این برنامه ها شرکت کرده اند.

او در خصوص دیگر وِیژه برنامه های سلامت محور اظهار داشت: کارگاه های روانشناسی نیز با عناوین سلامت روان، حال خوب، سلامت روان و نشاط اجتماعی و مهارت های حل مسئله نیز در منطقه ۱۳ در حال برگزاری است.

شهردار منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: ون سلامت نیز سه شنبه های هر هفته در یکی از محلات منطقه مستقر می شود و خدمات سلامت محور را به شهروندان ارائه می کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط