1402/05/23-18:36

جمع آوری روزانه ۶ تن پسماند خشک و افتتاح چهارمین “پسماند مارکت” در منطقه ۸

جمع آوری روزانه ۶ تن پسماند خشک و افتتاح چهارمین “پسماند مارکت” در منطقه ۸

با افتتاح چهارمین پسماند مارکت در خیابان شهید مدنی، روزانه ۶ تن پسماند خشک از مراکز خرید و‌ تحویل پسماندهای خشک شامل غرفه ها و خانه بازیافت، گلماند و پسماند مارکت منطقه۸ جمع آوری شده و تعداد این مراکز به عدد بیست‌ودو رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ با توجه به اهمیت داشتن مدیریت پسماند و موضوع تفکیک از مبدا، تا کنون ۱۶ غرفه بازیافت، ۱ غرفه خانه بازیافت، ۴ مرکز پسماند مارکت و ۱ غرفه گلماند در منطقه ۸ فعال می باشد که از این تعداد، ۷ مرکز در ناحیه یک، ۷ مرکز در ناحیه دو و ۸ مرکز در ناحیه سه قرار گرفته است و در مجموع روزانه ۶ تن پسماند خشک ارزشمند از طریق مراکز مذکور جمع آوری می‌ شودکه بیشترین مشارکت شهروندان در پسماند مارکت محله هفت حوض ثبت شده است.

در پی استقبال شهروندان از فعالیت پسماندمارکت ها، راه‌اندازی چهارمین پسماند مارکت در خیابان مدنی- نبش خیابان عبدلی با هدف دسترسی آسان شهروندان به مراکز تحویل پسماند خشک و افزایش مشارکت شهروندی در دستورکارقرار گرفت و با تجهیز این مرکز، هم اکنون دو پسماند مارکت در ناحیه ۳ فعالیت می نمایند.

گفتنی قیمت خرید پسماندهای خشک شهروندان از جمله انواع پلاستیک، شیشه‌، فلزات، اقلام الکترونیکی و... براساس قیمت‌های مصوب ابلاغی سازمان مدیریت پسماند می باشد و شهروندان می‌توانند معادل ریالی آن از اقلام موجود در این مراکز شامل مواد شوینده، لوازم منزل و... انتخاب کنند.

همچنین به منظور آشنایی شهروندان با موضوع تفکیک پسماند و ارتقا دانش و نگرش زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماند و مطابق با برنامه آموزشی تدوین شده، در سال گذشته ۱۳۰۰۰۰ نفر از گروه های هدف در مجتمع های مسکونی، تجاری، ادارات، واحدهای آموزشی، برنامه های مناسبتی و ... در مدت زمان ۱۱۵۲ ساعت توسط کارشناسان اداره مدیریت پسماند تحت آموزش مجدد بازیافت قرارگرفته اند و در ۵ ماه نخست سال جاری نیز آموزش ۴۸۹۰۰ نفر از شهروندان طی ۴۸۰ ساعت انجام شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط