1402/05/30-10:17

نشست هم اندیشی مدیران شهری با عکاسان خبری در برج آزادی

نشست هم اندیشی مدیران شهری با عکاسان خبری در برج آزادی

به مناسبت روز جهانی عکاسی، نشست هم‌اندیشی با حضور علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ و مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با جمعی از عکاسان خبری، در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران که در نشست هم اندیشی با عکاسان خبری در برج آزادی و بازدید از نخستین سوگواره آیینی محرم شهر در میدان آزادی شرکت کرده بود، گفت: عکاسان خبری روایتگران رویدادها و اتفاقات هستند که از دریچه قاب دوربین هایشان مطالبات مردم و اقدامات میدان منعکس می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران با استفاده از ظرفیت های شهری و شهروندی، اقدامات مردمی را در راستای رضایتمندی آنها انجام می دهد که برگزاری جشن های بزرگ و رویدادهای مذهبی از جمله این اقدامات در پایتخت می باشد.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه های محرم شهر در میدان آزادی افزود: شبیه سازی هایی از جمله؛ بین الحرمین و کشتی سفینه النجات که در کنار آن موکب های پذیرایی با اجرای برنامه های عزاداری، مداحی و سخنرانی در میدان آزادی فضایی آیینی و معنوی ایجاد کرده که مورد استقبال علاقه مندان به اهل بیت قرار گرفته است.

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ضمن تبریک روز عکاس به فعالین این عرصه گفت: با ابتکار سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران شاهد برگزاری آیین گرامیداشت روز عکاس در برج تاریخی آزادی می باشیم که این حرکت ارزشمند جای تشکر دارد.

وی در جمع عکاسان خبری با اشاره به ویژه برنامه های نخستین سوگواره محرم شهر در منطقه۹ افزود: اجرای ویژه‌برنامه های مناسبتی که با تدابیر مدیریت ارشد شهری در شهر تهران انجام می‌شود، حال و هوایی خاص و متفاوتی را در پایتخت ایجاد کرده است.

وی افزود: میدان آزادی یکی از فضاهای شهری مهم پایتخت محسوب می‌شودکه پیشینه تاریخی و نقش موثری در اجتماعات مردمی ایفا کرده است.

مرتضوی با اشاره به برنامه های اجرا شده در بزرگترین میدان شهر تهران عنوان کرد: شهرداری منطقه۹ برنامه‌های متنوع فرهنگی و مناسبتی را در میدان آزادی برگزار کرده است که می‌توان به اجتماع بزرگ امام حسنی ها، راهپیمایی ۲۲بهمن، ویژه برنامه نوروزی دهکده بهار ایران و برگزاری جشن بزرگ عید غدیر با محوریت این میدان  اشاره کرد که با استقبال پرشور شهروندان همراه بوده است.

لازم به ذکر است در نشست مدیران شهری با عکاسان خبری، فعالین این عرصه  چالشها و محدودیت‌هایی که در زمینه عکاسی در فضای شهری با آن مواجه می باشند را مطرح کردند. همچنین در خاتمه این نشست، نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ و جمعی از عکاسان نخستین سوگواره آیینی "محرم شهر" بازدید کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط