1402/06/06-11:37
همزمان با هفته دولت؛

ایستگاه شارژ خودروهای برقی در میدان آزادی افتتاح می شود

ایستگاه شارژ خودروهای برقی در میدان آزادی افتتاح می شود

شهردار منطقه۹ از برگزاری آیین افتتاح ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در میدان آزادی با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و دیگر مدیران کشوی و لشگری خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی با اعلام این خبر گفت: پیرو تفاهم نامه فیمابین شهرداری تهران و وزارت صمت مقرر شده به منظور تامین و توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران، ۷۳ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در ۷۳نقطه تهران انجام شود.

وی افزود: این ایستگاه ها شامل ۲۳ عدد شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰عدد شارژر AC است که توسط شرکت مکو نصب و راه اندازی می شود.

مرتضوی در ادامه عنوان کرد: در فاز اول نسبت به نصب و راه اندازی ۱۵ ایستگاه شارژ در ۱۵ نقطه تهران همزمان با هفته دولت اقدام می شود که براساس اولویت بندی و جانمایی صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه۹، دو ایستگاه شارژ احداثی در فاز اول، در منطقه۹ نصب و راه اندازی خواهد شد.

مرتضوی یادآور شد: در حال حاضر یک ایستگاه در ضلع شمالی رینگ داخلی میدان آزادی و دیگری در ابتدای خیابان آزادی مقابل بانک شهر جانمایی و احداث شده که هر کدام از این دو ایستگاه مجهز به یک شارژر DC (شارژ سریع) و ۴عدد شارژر AC می باشند.

لازم به ذکر است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این پروژه همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد تا مالکین خودروهای هیبریدی بتوانند در این مکان ها باتری اتومبیل خود را شارژ کنند. همچنین تا پایان سال با اجرایی شدن فازهای دوم و سوم، جمعاً ۵۰۰۰عدد شارژر خودروی برقی در شهر تهران نصب می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط