1402/06/13-11:33

بوستان بزرگ ولایت مجهز به جایگاه شارژ خودروهای برقی می شود

بوستان بزرگ ولایت مجهز به جایگاه شارژ خودروهای برقی می شود

شهردار منطقه ۱۹ از تجهیز بوستان بزرگ ولایت به جایگاه شارژ خودروهای برقی در ضلع جنوب مجموعه بوستان بانوان خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی کاهش آلودگی زیست محیطی و استفاده بهینه از انرژی را از اهداف تجهیز این بوستان به جایگاه شارژ خودروهای برقی برشمرد و افزود: آلودگی کمتر، نیازمندی کمتر به هزینه‌های تعمیراتی و صرفه اقتصادی بیشتر می‌تواند از جمله عواملی باشد که هم مصرف‌کننده و هم مدیریت شهری را برای به‌کارگیری یا رواج خودرو برقی ترغیب کند.

او بیان کرد: استفاده عمومی از خودرو برقی با وجود همه این مزایا نیازمند توسعه زیرساخت‌های قابل‌دسترس است. همان‌طور که ظرفیت زیرساختی سوخت‌های بنزین، گازوئیل و گاز در طی چند دهه گذشته در شهرها و مسیرهای بین‌شهری توسعه پیدا کرده، زیرساخت‌های تغذیه خودرو و موتوربرقی نیز لازم است به همین صورت توسعه یابد؛ به این معنا که شهروندان از وجود شبکه زیرساختی برای شارژ و پشتیبانی از تأمین انرژی خودرو خود مطمئن باشند و بدیهی است که یکی از ضروریات فراهم‌ساختن چنین شرایطی راه‌اندازی ایستگاه شارژ خودرو برقی است.

شهردار منطقه تصریح کرد: به همین منظور سایت و مسیر ها، تمهیدات ویژه به منظور تامین برق، دسترسی‌های مناسب برای ورودی و خروجی، حفاظت و نگهبانی در ضلع جنوب مجموعه بوستان بانوان بررسی و انتخاب و مراتب به اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق اعلام شد.

فرهادی با اشاره به افزایش تعداد این جایگاه ها در نقاط دیگر منطقه اظهار کرد: جانمایی پمپ شارژ اتومبیل‌های برقی دارای دو عدد نازل کند و پنج عدد نازل سریع است که حداکثر زمان برای شارژ کامل هر وسیله نقلیه ۴۵ دقیقه پیش بینی می شود.

به گفته این مسئول با راه اندازی این جایگاه اطلاع رسانی عمومی برای بهره مندی شهروندان از این خدمات انجام خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط