1402/06/20-22:02
مرتضوی خبر داد:

۲۹ ملک معارض بزرگراه یادگارامام(ره) در مرحله پایانی کمیسیون ماده۹

۲۹ ملک معارض بزرگراه یادگارامام(ره) در مرحله پایانی کمیسیون ماده۹

شهردار منطقه۹ بر اتمام مرحله پایانی کمیسیون ماده۹، ۲۹ ملک معارض پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) از مجموع ۴۲ملک مذکور خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سیدمحمدرحیم مرتضوی در جلسه کمیته ویژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) ضمن تاکید بر هم افزایی و تعامل بین دستگاه ها در جهت تسریع فرآیند رفع معارضین و تملک املاک پروژه مذکور گفت: یکی از وظایف شهرداری احداث شریان های عبوری جهت سهولت تردد شهروندان است که لازمه آن دسترسی به املاک و اراضی در مسیر اجرای طرح است.

وی افزود: پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگارامام(ره) یکی از کلان پروژه های غرب پایتخت محسوب می شود که تملک اراضی در مسیر اجرای این طرح از اولویت های مجموعه شهری است.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: با امتداد شاخه غربی یادگار امام(ره) و اتصال به بزرگراه شهید متوسلیان(فتح) شاهد سهولت دسترسی شهروندان و کاهش گره های ترافیکی خواهیم بود.

مرتضوی اظهار داشت: برخی از املاک مطروحه وابسته به ارگان ها و نهادهای دولتی بوده و بعضی از آنها مالکیت خصوصی دارد که درحال حاضر کارشناسی املاک مذکور در دستورکار قرار گرفته تا بتوان اقدامات لازم و قانونی را انجام داد.

این مقام ارشد شهری در منطقه۹ تاکید کرد: طولانی بودن فرآیند کارشناسی املاک معارض مشکلات فراونی را در روند اجرای پروژه امتداد شاخه غربی امام(ره) ایجاد کرده است که با توجه به این موضوع که املاک درشت مقیاس معارض وابسته به نهادها و ارگان های دولتی می باشد، رفع آنها از توان یک ارگان و یا یک سازمان خارج است و نیاز به تعامل و تفاهم بین دستگاهی دارد.

لازم به ذکر است در این جلسه تمامی املاک معارض با مالکیت حقیقی و حقوقی بررسی شد و در خصوص اقدامات لازم جهت ادامه فرآیند برنامه ریزی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط