1402/06/22-14:21
اخ‌الصنایع خبر داد؛

انتقال سه سوله کارخانه زمزم به خارج از تهران

انتقال سه سوله کارخانه زمزم به خارج از تهران

شهردار منطقه ۱۰ گفت: تا کنون سه سوله کارخانه زمزم به خارج از تهران منتقل شده است و تا پایان امسال ۲۷ هزار متر زمین در اختیار شهرداری منطقه قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در جلسه نظارت میدانی و ستادی شهرداری منطقه که با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد، گفت: مدیریت شهری منطقه ۱۰ در بحث درآمدهای جاری سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مدت زمان برای انجام برنامه‌های کوتاه‌مدت یک تا سه ماه، برنامه‌های میان‌مدت سه تا ۶ ماه و برنامه‌های بلندمدت ۶ ماه تا یک‌سال در نظر گرفته شده است، افزود: درخواست افزایش طبقات از سه به چهار و چهار به پنج طبقه از جمله برنامه‌های کوتاه مدت است که تا کنون در این زمینه ۱۷۹ پرونده بررسی شده است، همچنین مجوز  احداث ۶ طبقه در این منطقه هم صادر شده است.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: در زمینه پرداخت عوارض بند «ت» ۶۵ مورد داشتیم که ۲۵ درصد آن محقق خواهد شد و یکی از مشکلاتی که در این بند با آن مواجه هستیم بسیاری از متقاضیان ساخت‌وساز هنگام مواجه با عوارض پارکینگ عقب‌نشینی می‌کنند.

اخ‌الصنایع اظهار کرد: پروژه ستاک که ۲۷ پروژه به صورت ساختمانهای مجزا در خیابان شبیری و جنوبی‌ترین نقطه منطقه ساخته شده از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت شهرداری منطقه ۱۰ است.

برنامه‌ریزی بلندمدت برای ۵۸۶ پروژه در سطح منطقه

وی با بیان اینکه مدیریت شهری ۵۸۶ پروژه بلندمدت برای منطقه درنظر گرفته است، گفت: پارکینک حسین مهدی، از جمله برنامه‌های بلندمدت منطقه ۱۰ است که سالها به صورت زمین بایر در منطقه رها شده بود و با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد امتیازات ویژه‌ای از قبیل مجوز احداث ۵۰ درصد پارکینگ طبقاتی و ۵۰ درصد احداث پروژه‌های مسکونی در اختیار سازندگان قرار دهیم و تلاش می‌شود این موضوع طبق کمیسیون ماده پنج صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: با توافقاتی که با بنیاد مستضعفان داشتیم تا کنون سه سوله کارخانه زمزم به خارج از تهران منتقل شده است و تا پایان امسال ۲۷ هزار متر زمین برای احداث مجموعه اداری، تجاری، تفریحی و مسکونی در اختیار شهرداری منطقه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: درخواست تخریب و نوسازی ساختمان بانک ملت واقع در منطقه، گاراژ حاجیان، کارخانه آرد اتحاد و غیره هم از جمله پروژه‌های در حال پیگیری است.

۳۴۲ میلیارد تومان درآمد وصولی سه ماهه شهرداری منطقه

اخ‌الصنایع گفت: در مجموع درآمدهای وصولی سه ماهه شهرداری منطقه ۱۰ حدود ۳۴۲ میلیارد تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این منطقه دارای ۱۰ محله و حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۸۲ درصد بافت منطقه فرسوده است البته در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است. در طرح «من شهردارم» ۴۴ پروژه مطرح شده است که ۱۲ پروژه اولویت دار و ۲۳ پروژه احداثی است و ۱۵ پروژه در حال فعالیت است، ۴ پروژه با تأخیر شروع شده و ۱۴ پروژه تحولی است که خارج از بودجه منطقه در حال پیگیری است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: احیای موزه هفت چنار با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث کلینیک گل و گیاه، احداث و تجهیز مرکز تفکیک پسماند، احداث پایانه تاکسیرانی مترو بریانک، احداث سه زمین چمن مصنوعی، شبکه آبهای سطحی محله جی، محور شهید رنجبر، مناسب‌سازی خیابان امام خمینی(ره)، پیاده‌راه و میدان جمهوری اسلامی ایران، بازسازی کانال فیروزآبادی و شهید نواب صفوی و بازپیرایی فضای سبز و نصب ۴۶ پایه چراغ در خیابان آذربایجان از پروژه‌های در حال اجرا، بوستان جعفریان و رعیت‌چی و بازار میوه و تره‌بار عرضه و ذبح بهداشتی طیور از پروژه‌های با تأخیر و همچنین موزه شهیدان اقبالی، پارکینگ گلستانی، تملک گاراژ نوروزی و احداث پارکینگ طبقاتی و مجتمع ایستگاهی شهیدان ورودی و خروجی ایستگاه حبیب‌الله مترو که ۱۱ سال بلاتکلیف باقیمانده، تبدیل باغ گلستان به پارک بانوان از جمله پروژه‌های تحولی منطقه است.

وی با اشاره به احداث پارکینگ طبقاتی در منطقه گفت: احداث ۱۶۵۲ پارکینگ طبقاتی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است  که ساخت ۴۵۰ پارکینگ در مجموعه شهرداری منطقه در حال پیگیری است.

تمام مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران تسویه شد

اخ‌الصنایع بیان کرد: مجموع بدهی شهرداری منطقه ۱۰ به پیمانکاران ۱۳ میلیارد تومان است و تمام مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران پرداخت شده آن هم به دلیل ناقص بودن اسناد پیمانکاران هنوز تسویه نشده است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در سطح منطقه قرار است ۲۱۷ کیلومتر طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری اجرا شود که تاکنون ۲۱۵ کیلومتر اجرا شده و حدود ۴۹ هزار انشعاب به این شبکه متصل شده و  الباقی حدود ۶ هزار انشعاب هم در حال انجام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط