1402/06/23-14:29
اردبیلی در آیین بدرقه تیم ملی فوتبال دختران ایران:

یک مادر قهرمان می‌تواند جامعه پویاتری را در آینده رقم بزند

یک مادر قهرمان می‌تواند جامعه پویاتری را در آینده رقم بزند

آیین بدرقه و تجلیل از دختران پرتلاش تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایران برای حضور در مرحله نهایی رقابت‏های جام ملت‎های آسیا با حضور مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مهدی محمدنبی نائب رییس فدراسیون فوتبال کشور، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، مریم منظمی رییس کمیته بانوان و جمعی از روسای دپارتمان‌های تخصصی فدراسیون فوتبال در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در این مراسم اظهار کرد: بسیار خوشحالم که ایمان به هدف، شوق، امید و جنگندگی که آرزو دارم در چهره همه دختران سرزمینمان ببینیم، در این جمع کاملا مشهود است.

حضور در این جمع برای من شوق‌آفرین و فرصت مغتنمی است که به نمایندگی از شهردار تهران و دختران و زنان پایتخت برای شما آرزوی موفقیت کنم و امیدوار باشم که پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی خواهید کرد.

دستیار ویژه شهردار تهران درامور زنان و خانواده با تاکید بر این مهم که عزم و اراده برای موفقیت، خارج شدن از انفعال و روزمرگی، اصل تحول است تصریح‌کرد: این اصل باید در جامعه زنان ما، دختران و مادران آینده، موج بزند. به طور حتم ورزش حرفه‌ای و قهرمانی به افراد این فرصت را خواهد داد که نه تنها برای خودشان، که برای آینده زندگیشان تلاش و عزمی خاص را تجربه کنند و در یک عرصه دشوار، چالش‌های متنوعی را پشت سر بگذارند. به نظرمن، هر یک پیروزی، هر یک تلاش و هریک مسابقه برای تمام دختران ایران و برای تمام آینده مادران ایران‌زمین، امیدبخش، انگیزه آفرین و الهام بخش است و همه دختران ما باید به سمت آن حرکت کنند.

وی با اظهار امیدواری برای دختران جوان فوتبالیست از اینکه درعرصه‎های مختلف زندگی، تجربه بی‌نظیراین مسابقات برایشان به یادگار بماند، ادامه داد: آینده فوتبال دختران ایران و سرنوشت آنان، قطعا به حضور تک تک شما گره خورده است. یک مادر قهرمان و صاحب انگیزه، کسی که عاملیت و فاعلیت دارد و از روزمرگی‌ها به دور است، می‌تواند جامعه پویاتری را در آینده رقم بزند.

اردبیلی خاطرنشان کرد: امروز با اطمینان می‎گویم آینده دختران ما آینده بسیار روشنی خواهد بود.

شما منتخبی از صدها دختر نوجوان هستید

مهدی محمدنبی، نائب رییس اول فدراسیون فوتبال کشور هم با تقدیر از اعضای تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۷ سال و با بیان اینکه حضور در این مرحله و مسابقات علاوه بر اینکه در تاریخ فوتبال کشور ثبت می‎شود، نشانه توانایی‌های شما خواهد بود، اظهارکرد: شما منتخبی از صدها دختر نوجوانی هستید که در ایران حضور دارند، پس علاوه بر اینکه یک ورزشکار ملی هستید باید یک سفیر خوب در خارج از کشور هم برای دختران این سرزمین باشید.

وی با بیان اینکه شما افتخار ایران و خانواده‌هایتان هستید تصریح کرد: در مسابقه دقیقه اول و ۹۰ فرق نمی‎کند؛ از ابتدا تا انتها بجنگید ولی آنچه مسلم است اینکه علاوه بر نتیجه، اخلاق حرفه ای و مناسبات تیم ملی را حتما رعایت کنید.

در قالب کار تیمی، قطعا موفقیت حاصل خواهد شد

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه «من حامل پیام شهردار تهران به دختران ورزشکار هستم» اظهارکرد: دکتر زاکانی یک نگاه تحولی نسبت به این گونه موضوعات به ویژه ورزش در پایتخت دارند و معتقدند شهر تهران علاوه برساخت و ساز باید شرایطی داشته باشد که حال مردم را خوب کند و به طور حتم یکی ازروش‏های این حال خوب «میدان ورزش» است.

وی با تاکید بر این موضوع که هزاران گل در جام‏های جهانی زده و هزاران مدال در المپیک بر گردن قهرمانان آویخته شده است تصریح کرد: اما در عرصه ورزش قهرمانی گاهی اوقات صحنه‌هایی اتفاق می‌افتد که ده‎ها سال در خاطر مردم ماندگار است؛ در واقع گاهی در مسابقات فوتبال صحنه‌هایی ایجاد می‎شود که اثر آن بهتر از گلی است که در آن رقابت زده شده است.

اوجاقی با ابلاغ مجدد سلام شهردار پایتخت و آرزوی موفقیت در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی برای تیم فوتبال ملی دختران زیر ۱۷ سال ایران تاکید کرد: با انسجام درونی و در قالب کار تیمی، قطعا موفقیت حاصل خواهد شد.

این بدرقه یکی از زیباترین برنامه‌های بوده که تا به حال داشته‌ایم

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۷ سال هم با اشاره به تلاش‏های تیم‎اش در عرصه بین‌الملل اظهارکرد: ۴ دوره است که به مرحله دوم صعود کرده‌ایم اما این بدرقه یکی از زیباترین برنامه‌های بوده که تا به حال داشته‌ایم.

شادی مهینی با بیان اینکه همگان تلاش تیم‏ در همان ۹۰ دقیقه را شاهد هستند و از زحمات عوامل غافل می‌مانند یادآورشد: از تیرماه سال ۱۴۰۱ که زیر نظر کمیته جوانان و بعد امور بانوان فدراسیون فوتبال تلاش برای شناسایی استعدادها در سراسر کشور آغاز شد، در ۴ منطقه ایران، دختران زیر ۱۵ سال برای حضور در مسابقات کافا(که در مهرماه برگزار شد) محک خوردند و از میان ۳هزار و ۵۰۰ بازیکن ارزیابی شده ۲۰ بازیکن به مسابقات اعزام شدند که در نهایت به دلیل تفاضل گل بهتر در مقابل ازبکستان، توانستیم نائب قهرمان این مسابقات شویم.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت، در آبان و آذرماه ارزیابی مجددی در سراسر کشور صورت گرفت و در مجموع ۲۸ بازیکن از آذرماه سال گذشته آماده مسابقات اسفندماه شدند که در آن مسابقات هم سهم ما، نائب قهرمانی بود. بعد از آن فرصت کوتاهی مهیا شد تا برای حضور در مرحله اول مقدماتی در اردیبهشت‌ماه عازم اردن شویم و با ۳ بازی موفق، فعل خواستن را صرف کرده و از مرحله اول صعود کنیم.

مهینی اضافه کرد: در حال حاضر و در قرعه کشی مرحله دوم با تیم‏های کره جنوبی، تایلند وهند همگروه شده‏ایم و تلاش داریم تا با بهترین نتیجه، این مسابقات را هم پشت سر بگذاریم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط