1402/06/24-13:28

اجرای طرح ساماندهی بوستان‌ها و میادین مرکزی شهر تهران/ اصلاح شبکه روشنایی فضای سبز با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی

اجرای طرح ساماندهی بوستان‌ها و میادین مرکزی شهر تهران/ اصلاح شبکه روشنایی فضای سبز با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی

سید مرتضی روحانی گفت: در راستای مدیریت مصرف انرژی و بهبود سیمای شبانه و کاهش نقاط بی دفاع شهری، روشنایی بوستان ها و میادین بخش مرکزی شهری بهسازی و اصلاح شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه۶، سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: بیش از ۴۸ برج نوری ۷ متری شش وجهی در سطح منطقه۶ جانمایی و نصب شد و خاموشی ۶۰۰ شعله پایه چراغ در بوستان‌ها، میادین و عرصه‌های فضای سبز شهری رفع شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی از موضوعات مهم زیست محیطی است و در صدر مواردی قراردارد که برنامه‌ریزان شهری در سراسر جهان آن را مورد نظر قرار می دهند خاطرنشان کرد: شهرداری ها با اعمال سیاست‌ها و استراتژی‌های مناسب در زمینه مدیریت مصرف انرژی در فضاهای شهری می توانند در بهینه سازی مصرف تاثیرگذار باشند.

روحانی ادامه داد: علاوه بر بهینه سازی شبکه روشنایی در میادین و بوستان ها هدف از این اقدام بهبود وضعیت سیمای شبانه بوستان‌ها، فضای سبز و کاهش نقاط بی دفاع شهری است.

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه نقش روشنایی در تأمین امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بوستان ها نیز غیرقابل انکار است افزود: با بهبود وضعیت روشنایی فضاهای بوستان ها و مهندسی روشنایی می توان آنها را فضایی آرام و امن برای تفریح و استراحت خانواده ها تبدیل کرد.

وی همچین با اشاره به اینکه طرح رصد و نیازسنجی مستمر فضای سبز بخش مرکزی تهران در حال انجام است گفت: موانع فیزیکی که مانع از پخش نور پایه چراغ‌ها می‌شوند و نگهداشت و بررسی مستمر روشنایی بوستان ها، میادین و رفع سریع مشکلات در دستورکار قرار گرفته است.

براساس این گزارش منطقه۶ قدیمی ترین و خاطره انگیزترین بوستان ها و میادین مهم تهران را در خود جای داده است که شامل ۲ بوستان فرامنطقه ای و ۵۷ بوستان محله ای و میادین مهمی از جمله ولیعصر(عج)، انقلاب، فردوسی، فاطمی است که از معدود مراکز بزرگ تجمعی شهروندان جهت برگزاری برنامه های ملی مذهبی محسوب می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط