1402/06/26-19:32
اوجاقی در آستانه‌ی حضور تیم النصر عربستان در تهران:

دیپلماسی ورزشی ابزار مناسبی برای پیشبرد اهداف دیپلماسی رسمی کشور است

دیپلماسی ورزشی ابزار مناسبی برای پیشبرد اهداف دیپلماسی رسمی کشور است

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار داشت: استفاده از ابزار ورزش به عنوان دیپلماسی فعال و غیررسمی، تأثیر مستقیمی بر پیشبرد اهداف دیپلماسی رسمی کشور دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، در آستانه‌ی حضور تیم النصر عربستان در تهران به منظور رویارویی با سرخپوشان پایتخت در قالب لیگ قهرمانان آسیا، اوجاقی اظهار داشت: رویکرد تعامل حداکثری دولت با کشورهای مسلمان، دوست و همسایگان کشورمان، باب تازه ای از تعاملات بین ایران و کشورهای منطقه را گشوده است و در این مسیر از ورزش به عنوان ابزاری مناسب برای پیشبرد اهداف دیپلماسی استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران بازگشت میزبانی مسابقات باشگاهی به ایران را در امتداد موفقیت دیپلماسی ورزشی برشمرد و افزود: حضور تیم پرستاره النصر در تهران؛ به عنوان امّ القرای جهان اسلام، نشانه بلوغ مدیریت ورزشی و توجه مسئولین کشور به استفاده از این ظرفیت مهم در عرصه تعاملات با کشورهای منطقه به شمار می رود.

اوجاقی در بخش دیگری از اظهارات خود به ورزش شهروندی و همگانی به عنوان بستری مناسب برای شناسایی و کشف استعدادهای ناب ورزشی اشاره کرد و افزود: راه اندازی مدارس فوتبال و توجه و حمایت مدیریت شهری تهران به ورزش محلات، بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهاست تا تیم های ملی کشورمان از پشتوانه های محکمی برخوردار باشند.

وی در ادامه ضمن آرزوی پیروزی برای تیم پرسپولیس تهران به عنوان نماینده کشورمان ابراز امیدواری کرد این مسیر با حضور تیم های الهلال و الاتحاد به همراه ستارگان فوتبال جهان، خاطره ای شیرین و حالی خوش برای مردم بسازد.

گفتنی است رقابت بین النصر و پرسپولیس سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در استادیوم آزادی تهران برگزار می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط