1402/06/28-21:11

طول شبكه مترو تهران در مهرماه به ۳۰۰ كيلومتر می‌رسد

طول شبكه مترو تهران در مهرماه به ۳۰۰ كيلومتر می‌رسد

شبكه مترو تهران در مهرماه امسال شاهد افتتاحيه‌های متعددی خواهد بود و به موجب بهره‌برداری از ايستگاه‌های جديد، عملاً ۲۶ كيلومتر مسير تونلی نيز به طول اين شبكه اضافه خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ در نخستين ماه از فصل پاييز سال ۱۴۰۲ طبق برنامه‌ريزي‌های صورت گرفته، ۵ ايستگاه ميدان كتاب (خط ۷)، شهران، شهرزيبا و كوهسار(همگی در خط ۶) و خط مترو پرند به همراه ايستگاه آن افتتاح شده و به همين لحاظ حدود ۲۶ كيلومتر به طول مسير بهره‌برداری از شبكه مترو پايتخت اضافه خواهد شد؛ به تعبير ديگر ۱۲۰۰ متر مسير تونلی در خط هفت، ۵۵۰۰ متر از مسير قطعه شمالی خط شش و همچنين ۱۹ كيلومتر (رفت و برگشت) مسير ريلی فرودگاه امام خمينی(ره) تا شهر جديد پرند قابليت بهره‌برداری پيدا كرده و طول كلی شبكه مترو تهران به ۳۰۰ كيلومتر مي‌رسد.

برای افتتاح اين ۵ ايستگاه و ۲۶ كيلومتر مسير تونلی – ريلی، مبلغی در حدود ۱۲ هزار ميليارد تومان به ارزش امروز كالا و خدمات مصرف شده، هزينه شده است.

البته شبكه مترو پايتخت در نيمه دوم امسال، افتتاحيه‌های ديگری هم پيش رو خواهد داشت و در كنار تكميل خطوط موجود، عمليات حفاری خط ۱۰ نيز عملاً آغاز خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط