1402/07/18-13:42
رئیسی در آیین افتتاح ۴ ایستگاه مترو و آغاز عملیات حفاری خط ۱۰:

همت شهرداری تهران برای رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک جای تقدیر دارد/ ایجاد قرارگاه مسکن از اقدامات ارزشمند در پایتخت است

همت شهرداری تهران برای رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک جای تقدیر دارد/ ایجاد قرارگاه مسکن از اقدامات ارزشمند در پایتخت است

رییس جمهور به تلاش‌های شهرداری تهران برای توسعه خدمات حمل‌ونقلی در تهران پرداخت و گفت: در کنار اقدامات برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی، در حوزه اتوبوسرانی هم اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، صبح امروز -هجدهم مهرماه ۱۴۰۲- آیین افتتاح چهار ایستگاه متروی تهران، در خطوط ۶ و ۷  با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جهور، رئیس شورای شهر، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم رئیسی با تبریک ایام به رشادت‌های ملت فلسطین اشاره کرده و گفت: شجاعت آنها مثال‌زدنی است. همه دوست‌داران ملت فلسطین منتظر چنین روزهایی بودند. اراده پولادین آنها حماسه بزرگی آفرید و نشان داد ظلم و ستم همه این سال‌ها علیه مظلومین نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

همت شهرداری تهران برای ایجاد رفاه برای شهروندان قابل تقدیر است

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش همه دست‌اندرکاران متروی تهران، اظهار کرد: همت شهرداری تهران برای ایجاد رفاه برای شهروندان قابل تقدیر است. تلاشی که برای رفع دو مشکل در حوزه حمل‌ونقل در حال انجام است؛ «ترافیک» و «آلودگی هوا». این نگاه در شهرداری تهران ارزنده و تحسین برانگیز است. همین نگاه موجب شده همه مهندسان و کارکنان این مجموعه شبانه‌روز مشغول تلاش برای رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوا باشند.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه گام‌هایی که برای توسعه خطوط ریلی تا همین جا هم برداشته شده، قابل تقدیر است، اضافه کرد: تلاش و هدف‌گذاری شهردار و معاون حمل و نقلش و نیز همکاران ایشان در متروی تهران در راستای توسعه ایستگاه‌های متروی تهران به تعداد بالاتری است. البته این مهم نیازمند اعتبارات است، اما با تلاش این عزیزان قابل دستیابی است.

ابراهیم رئیسی با تأکید بر آنکه به جز احداث ایستگاه‌های جدید، تأمین واگن هم مورد نیاز است، افزود: تامین واگن های جدید هم بهره‌وری را افزایش می‌دهد، هم مدت انتظار برای استفاده از خدمات ریلی را کاهش خواهد داد.

اقدامات ارزنده شهرداری در حوزه اتوبوسرانی در کنار  توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی

وی در ادامه به تلاش‌های شهرداری تهران برای توسعه خدمات حمل‌ونقل در دیگر حوزه‌ها پرداخت و اظهار کرد: در کنار این اقدام برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی، در حوزه اتوبوسرانی هم اقدامات خوبی انجام شده است. همانطور که آقای شهردار هم اشاره کرد، اقدمات مؤثری انجام شده تا سال آینده نیازهای تهران تا حد خوبی مرتفع شود.

تا پایان امسال اتفاقات خوبی در حوزه برقی سازی ناوگان عمومی رخ می دهد

ابراهیم رئیسی همچنین به تلاش‌های صورت‌گرفته برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اشاره کرد و گفت:  نسبت به برقی‌سازی تاکسی و اتوبوس‌ها هم اقدمات خوبی انجام شده تا پایان امسال یک مقدار و تا پایان سال آینده اتفاقات خوبی رخ دهد.

رئیس‌جمهور در ادامه با یادآوری آنکه برای رفع مشکل آلودگی و ترافیک، برای مردم تهران باید تلاش کرد، بیان داشت: همت شهرداری تهران در راستای این دو هدف، جای تقدیر دارد و هدف‌گذاری مناسبی صورت گرفته است. من از نزدیک شاهد همت شهردار تهران در این راستا بوده‌ام.

وی در ادامه با بیان آنکه زحمات زیادی برای تکمیل خطوط متروی تهران کشیده شده، اظهار کرد: از همه این تلاش‌ها باید تقدیر و تشکر کرد. چه از کارگران عزیز، چه از مهندسان، چه از رئیس محترم شورای شهر و دیگر همکاران ایشان در شورای اسلامی شهر تهران.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه مردم با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیسی مردم را محور توسعه شهر دانست و افزود: هدف تامین رفاه مردم است. مهم، کم کردن زمان و هزینه در زندگی مردم است. صرفه‌جویی در زمان، هزینه و کاهش ترافیک بسیار مهم است. گاهی ملاحظه می‌شود یک سفر درون‌شهری می‌تواند نصف‌روز شهروندان را تلف کند. کاری که امروز در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌شود، در همین راستا و برای کاهش ترافیک است.

رئیس‌جمهور افزود: مترو هم باعث کاهش زمان شده هم کم خطر است و هم بسیار کم‌هزینه است. هدف‌گذاری آقای شهردار و همکاران محترم ایشان در شهرداری تهران برای نیل به این مهم کاملاً آشکار است.

دولت از هر تلاشی در راستای خدمت‌رسانی به مردم حمایت می کند

وی اضافه کرد: شهرداری تهران مسئول مدیریت خدمات شهری و حوزه حمل‌ونقل است. دولت البته حامی این تلاش‌ها است. کار «مردم‌پایه» است و دولت حامی هر تلاشی در راستای خدمت‌رسانی به مردم است؛ خدمت‌رسانی به همه مردم در شهرهای مختلف کشور. البته تهران به‌عنوان مرکز کشور اهمیت ویژه‌تری دارد. شهروندان باید از خدمات شهری و رفاه بهره‌مند باشند. دولت باید همه نوع مساعدت را در راستای موفقیت شهرداری‌ها انجام دهد.

ایجاد قرارگاه مسکن از اقدامات ارزشمند در تهران است

رئیسی با بیان آنکه دولت خود را موظف به خدمتگزاری به مردم و شهروندان می‌داند، گفت: قرارگاه ساخت مسکن از دیگر اقدامات ارزشمندی است که در تهران شروع شده است. به خاطر محدودیت‌های «زمین» در شهر تهران، ساخت مسکن در پایتخت دشوار است، اما با پیگیری شهرداری و وزارت مسکن امیدوار به تغییر وضعیت بافت‌های مرکزی و فرسوده هستیم.

رئیس‌جمهور به دیگر اقدامات ارزشمند شهرداری تهران در ادامه اشاره کرد: توسعه فضای سبزی که در تهران صورت گرفته ارزشمند است. سامان‌بخشی به موضوعات اجتماعی و مقابله با آسیب‌ها نیز در دستور کار شهرداری تهران است که همه باید به آن کمک کنند. امیدواریم با این تلاش‌ها، شکل و شمایل شهر سالم شود.

تبدیل چهره تهران به شهری بانشاط با تلاش های شهرداری

وی افزود: ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان نیز در دستور کار شهرداری تهران است که بسیار با اهمیت است. باید مشکلات افراد آسیب‌دیده را مرتفع کرد. با همراهی دستگاه قضایی امیدواریم در راستای این تلاش‌ها چهره شهر تهران، به شهری بانشاط تبدیل شود.

ابراهیم رئیسی در ادامه گفت: تلاشی که در شهرداری تهران امروز در حال رخ دادن است، در راستای خواست مردم است. در راستای ارزش قائل شدن برای وقت، هزینه و زندگی مردم است. امیدواریم همین نگاه در ادامه راه نیز وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور در خاتمه با تشکر مجدد از زحمات شهردار پایتخت و معاونان ایشان اظهار کرد: امیدواریم در همراهی با استانداری تهران و هم‌افزایی تلاش‌ها، اتفاقات خوبی برای مردم رخ دهد. مردم چشم‌انتظار دیدن خدمات و گشایش در زندگی‌ شان هستند. امیدواریم این دست اخبار خوب برای شهروندان تهران ادامه داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط