1402/07/21-21:08

افتتاحیه اولین لیگ آموزشی-پژوهشی همیار محیط زیست در منطقه۹

افتتاحیه اولین لیگ آموزشی-پژوهشی همیار محیط زیست در منطقه۹

با حضور شهردار منطقه۹، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مدیران شهری، آیین افتتاحیه اولین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی در شهرک آموزش ترافیک منطقه۹ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به اینکه کودکان در دوره پیش دبستانی با کنجکاوی محیط پیرامون خود را جستجو می کنند، گفت: اگر ما به دنبال آن هستیم که نسل های بعد به زمین احترام بگذارند مهم است که امروزه در برنامه درسی دوران کودکی، آموزش محیط زیست و تعامل انسان و محیط زیست را به آنها بیاموزیم.

وی افزود: آموزش محیط زیست بنیادی ترین شیوه حفاظت از محیط زیست بوده و زمینه تغییر نگرش و درک را به منظور حل مشکلات محیط زیستی بالا می برد.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: داشتن نسلی دوستدار محیط زیست، ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان است و از همین رو، برنامه ریزی برای یادگیری مهارتهای حفظ محیط زیست در بین کودکان در واقع سرمایه گذاری برای آینده بهتر شهر است.

همچنین سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران که در مراسم افتتاحیه اولین لیگ آموزشی-پژوهشی همیار محیط زیست در منطقه۹ حضور یافته بود، بر ضرورت اهمیت آموزش محیط زیست به کودکان رده سنی ۵ تا ۶ سال و ضرورت تدوین طرح لیگ آموزشی برای آنان تاکید کرد.

وی افزود: آموزش محیط زیست به کودکان از مقطع پیش دبستانی نقش محوری و بنیادی در شیوه نگرش، رفتار و بالطبع سبک زندگی افراد متناسب با حفاظت از محیط زیست را بر عهده دارد.

در ادامه حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تشریح اهداف لیگ آموزشی، به اهمیت آموزش با تمرکز بر ارتقاء مهارت محیط زیستی کودکان پیش دبستانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف آموزش محیط زیست در مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: بر این اساس کتاب تدوین شده سازمان حفاظت محیط زیست در پیش دبستانی های بیش از ١٢٤ ناحیه شهر تهران به صورت تخصصی و مهارت محور آموزش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است از جمله رخدادهای آیین افتتاحیه اولین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی منطقه۹ می توان به برگزاری ایستگاه های سرگرمی و مهارت آموزی اعم از کاشت و شناسایی انواع گیاهان، تفکیک پسماند، نقاشی و اجرای نمایش اشاره کرد.

گفتنی است همزمان با روز جهانی کودک و با گرامیداشت یاد کودکان فلسطینی، آیین افتتاحیه اولین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی تحت نظارت کارگروه بهداشت محیط کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران توسط منطقه۹ برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط