1402/07/29-22:42

مجموعه ورزشی ریحانه پس از ۱۲ سال به بهره برداری رسید

مجموعه ورزشی ریحانه پس از ۱۲ سال به بهره برداری رسید

شهردار منطقه یک: مجموعه ریحانه مجموعه ورزشی است که در هفتاد و هشتمین پویش امید و افتخار در اختیار شهروندان قرار می گیرد و از شروع کلنگ زنی آن تا امروز حدود ۱۲ سال می گذرد و محله های ولنجک، زعفرانیه و محمودیه را پوشش می دهد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در آیین افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره ریحانه، که -شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲- در هفتاد و هشتمین پویش امید و افتخار با حضور محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا نادعلی سخنگوی و عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید احمدی علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، خانواده معزز شهدا و جمعی از ورزشکاران در منطقه یک برگزار شد گفت: این مجموعه پیش از این نیمه کاره رها شده بود و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۷۰ درصد بود اما پس از سال‌ها رها شدگی امکانات و بنای آن افت شدیدی پیدا کرده بود، هزینه ساخت و تکمیل آن با بحث عمرانی حدود ۵۰ میلیارد تومان است در واقع ۴۴ میلیارد هزینه عمرانی و ۶ میلیارد هزینه تجهیز آن بوده است.

صباغ ادامه داد: این منطقه ۱۸ هزار مترمربع پروژه فرهنگی و ورزشی در حال اجرا دارد که اگر مجموعه نفت و ریحانه را به آن اضافه کنیم این عدد به ۲۱ هزار مترمربع می رسد، ۷ هزار مترمربع سرانه نیز مربوط به پروژه قائم است، این مجموعه ۷ هزار متری را سال پیش با ۶۰ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و الان به ۸۰‌ درصد رسیدیم، تلاش ما این است که تا اردیبهشت ماه سال آینده عملیات ساخت آن به اتمام برسد، این پروژه در حال حاضر در مرحله نماسازی و اتمام نازک کاری است.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: برای ۱۸ هزار متر پروژه ورزشی حدود ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. پروژه های مجموعه های ورزشی ازگل، قیطریه، سرای محله باغ فردوس و مجموعه ورزشی گلابدره از سال گذشته در منطقه تعریف شده و الان به مرحله قرارداد رسیده و کار آن در حال انجام است.

وی درباره سرانه ورزشی این منطقه نیز توضیح داد: میزان سرانه ورزشی منطقه پایین و حدود ۲۰ سانتیمتر است که با افتتاح مجموعه ریحانه به ۲۳ سانتیمترمربع افزایش می یابد.

او افزود: مجموعه ورزشی ریحانه، دومین مجموعه ورزشی است که در یک سال گذشته در منطقه یک افتتاح می شود که اولین آن مجموعه ورزشی نفت بود که در ۲۲ بهمن سال گذشته پس از ۱۲ سال افتتاح شد وعملیات ساخت این پروژه نیز ۱۲ سال پیش شروع شده بود و بخشی از ساخت بنای آن از قبل انجام شد و در دوره جدید تاسیسات مجموعه، کف پوش‌ها و تجهیزات آن تکمیل و ترمیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مجموعه های ورزشی منطقه یک را بخش خصوصی اداره می کند، بنابراین ظرفیت لازم برای استفاده همه شهروندان ایجاد نشده است و با افتتاح این مجموعه ۳ هزار مترمربع به میزان فضاهای ورزشی منطقه اضافه می شود.

صباغ ادامه داد: ۱۸ هزار مترمربع فضای پروژه های فعال در منطقه یک است که ۷ هزار مترمربع مربوط به پروژه قائم است که از گذشته آغاز شده و ۱۱ هزار متر آن در یک سال گذشته تعریف شده است. مجموعه ورزشی ازگل که با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان در کنار تره بار این محله و با پیش بینی پارکینگ برای آن کلنگ زنی شده است. مجموعه ورزشی قیطریه با ۲۷۰۰ مترمربع مساحت و حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار که در مرحله مقدمات برگزاری مناقصه است و هفته آینده تعیین پیمانکار و شروع به کار می شود.

شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: مجموعه فرهنگی گلابدره با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان و با ۱۴۰۰ مترمربع مساحت و سرای محله باغ فردوس با حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و ۱۵۰۰ مترمربع زیربنا نیز احداث و تکمیل خواهند شد.

صباغ اضافه کرد: تعیین پیمانکار این پروژه ها به جز پروژه قیطریه انجام شده و امیدواریم در اردیبهشت ماه پروژه قائم را تحویل شهروندان دهیم. این پروژه ها در بازدید از محله ها بر اساس خواست مردم تعریف شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط