1402/08/02-13:53

اختلال ساعتی دوربین های طرح ترافیک

اختلال ساعتی دوربین های طرح ترافیک

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران درخصوص شکایت شهروندان درخصوص ثبت بدهی عوارض درحالی که پس از ساعت ۱۸ وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند گفت: وقتی در یک مقیاسی برای شهر تهران پروژه‌های متعددی که مبتی بر روال‌های فن‌آوری اطلاعات است، اجرایی می‌شود، متولی آن باید به یک الزاماتی توجه کند که این‌ها پشت صحنه‌ای است و هیچ وقت هم کسی آن را نمی‌بیند و از آن مطلع نمی‌شود.

به گزارش شهردارآنلاین قائمی به اکو ایران می گوید: مثلاً شما می‌توانید شبکه‌ای به ابعاد شهر تهران راه‌اندازی کنید و هزاران دیوایس الکترونیکی به آن متصل کنید ولی مراقبت از ویروسی شدن آن نکنید؟ این جزء وظایف ذاتی آن متولی است، هرچند ممکن است در ظاهر برای مصرف‌کننده و بهره بردار نمودی نداشته باشد. تایم سرور هم یکی ازهمین الزامات است و شبکه شهرداری با هر روشی باید بتوانند پاسخ گوی همه قطعات باشند و زمان قطعات هر ۲۴ ساعت با تایم سرور هماهنگ شود. به طور مثال کامپیوتر شخصی من ایراد دارد و هر ۲۴ ساعت یک بار زمانش یک تا دو ثانیه جا به جا می‌شود اما اگر هر ۲۴ ساعت یک بار با تایم سرور خودش را هماهنگ کند مشکلی ایجاد نخواهد شد. 

او ادامه می‌دهد: ‌از سال گذشته که در شهرداری آن اتفاق(هک سامانه‌های شهرداری) رخ داد مشکلاتی ایجاد می‌شود که ناشی از بی توجهی یا بی‌تجربگی است. از سال گذشته براساس مصوب مجلس قرار نبود ساعت در نیمه اول و دوم سال تغییری کند و اکثر این قطعات تنظیم خودکار دارند و اگر به تایم سرور متصل باشند درست عمل می‌کنند و این خطا را جبران می‌کنند. احتمالاً این هماهنگی زمانی به درستی اتفاق نیفتاده است که این مشکللات برای برخی از شهروندان ایجاد شده است. 

قائمی در پاسخ به این پرسش که چرا نسبت به این موضوعات که ارتباط مستقیم با شهروندان دارد توجه لازم صورت نمی‌گیرد هم می‌گوید: هر بار ما در این رابطه تذکر می‌دهیم می‌گویند مسائل مهم‌تری داریم و به نظر می‌رسد مشکلات این حوزه را به موضوعات کلی و مهم و جزیی تقسیم کرده‌اند و تمرکز خود را بر روی موضوعاتی مهمی که تعریف کرده‌اند گذاشته‌اند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط