1402/08/05-01:31
نامگذاری یک معبر به نام همرزم شهید ابراهيم همت در منطقه ۱۳؛

نام شهید حمید ثابتی زینت بخش محله زاهد گیلانی شد

نام شهید حمید ثابتی زینت بخش محله زاهد گیلانی شد

به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسگری(ع)، با حضور خانواده معظم شهدا، رییس بنیاد شهید مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴ و مسئولان شهرداری منطقه۱۳، یک معبر در خیابان شهید پیچک به نام مبارک «شهید والامقام حمید ثابتی» در محله زاهد گیلانی مزین شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، در راستای اهداف مدیریت شهری و اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حفظ ارزشها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، یک معبر در محله زاهد گیلانی منطقه ۱۳ به نام شهید "حمید ثابتی" نامگذاری و در مراسمی از تابلو این خیابان در مسجد فخریه رونمایی شد.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ گفت: شهدا و خانواده‌های معظم ایشان افتخار کشور هستند و مزین نمودن کوچه‌ها و معابر به نام مطهر شهدا در راستای معرفی و پاسداشت مقام و منزلت آن‌ها، کمترین کار ممکن در مقابل ایثار و فداکاری آن‌ها است.

وی افزود: امنیت، اقتدار و آرامش کشور را مدیون خون پاک و مطهر شهدا هستیم و وظیفه‌داریم در جهت حفظ یاد و نام آن‌ها تلاش کنیم.

رضا افشار، رییس روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳ نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: نامگذاری معابرها و خیابان‌ها یکی از راههای زنده نگه داشتن یاد شهداست و این وظیفه و افتخاری برای مجموعه شهرداری منطقه ۱۳ است.

رییس روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ادامه داد: نامگذاری معابر به نام شهدای والامقام بهانه ای است برای قدردانی از مجاهدت‌ها و ایثارگری این اسطوره های مقاومت و به همین منظور در ماههای پیش رو نیز ، آیین نامگذاری و تغییر نام تعداد دیگری از معابر منطقه ۱۳ با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

رضا افشار، خاطرنشان کرد: به منظور تکریم خانواده شهدا و در صورت ارایه درخواست این خانواده های معزز نسبت به تشکیل پرونده و انجام نامگذاری معابر توسط روابط عمومی منطقه اقدام می شود.

وی با قدرشناسی از رییس کمیسیون نامگذاری اماکن و معابر و شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی و تصویب مصوبات نامگذاری اماکن و معابر گفت: فرآیند نامگذاری پس دریافت درخواست خانواده معظم شهدا، استعلامات قانونی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تصویب در کمیته نامگذاری منطقه به مرکز ارتباطات و شورای اسلامی شهر تهران برای ادامه مراحل ارجاع و پس از تصویب اجرایی می شود.

شهید حمید ثابتی در شهریورماه سال ۱۳۴۷ در اراک چشم به جهان گشود و به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت.

وی بیست و هفتم بهمن ۱۳۶۴، در فکه بر اثر اصابت گلوله شهید شد و در بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

این رویداد، با حضور ابوذر حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۳، رحیمی معاون اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، کریمی شهردار ناحیه۱، رجبی رییس بنیاد شهید مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴ نادری مسئول امور ایثارگران منطقه و ائمه جماعات حضور داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط