1402/08/08-21:44
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

ابرپروژه «من شهردارم» مصداقی از مردم‌سالاری دینی است

ابرپروژه «من شهردارم» مصداقی از مردم‌سالاری دینی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابرپروژه «من شهردارم» را مصداقی از مردم‌سالاری دینی دانست و عنوان کرد: حضور فعال شهروندان در مدیریت شهر علاوه بر اینکه بروکراسی اداری را کاهش می‌دهد، موجب نگهداشت بهتر شهر هم می‌شود.

به گزارش شهردارآنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در گفت‌وگو با «روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران» در خصوص ابر پروژه «من شهردارم» گفت: طرحی که مشکلات مردم را با راهنمایی و مشارکت خودشان رفع کند، طرح بسیار ارزشمندی‌ست.

وی اعتنا و اعتماد به افکار عمومی از سوی شهرداری تهران را حائز اهمیّت بسیار دانست و افزود: در واقع طرح من شهردارم با بها دادن به افکار مردم، سعی دارد مدیریت شهر را با مشارکت آن‌ها انجام دهد. با توجه به اینکه مدیران ما چه در دولت و چه در شهرداری با انتخابات دوره‌ای تغییر می‌کنند، می‌توانند به مشورت صحیح و کمک شهروندان در اداره امور موفق‌تر عمل کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح «من شهردارم» را مصداقی از مردم‌سالاری دینی دانست و عنوان کرد: حضور فعال شهروندان در مدیریّت شهر علاوه بر اینکه بروکراسی اداری را کاهش می‌دهد، موجب نگهداشت بهتر شهر هم می‌شود.

تقوی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص واگذاری امور و اعتماد به مردم، عنوان کرد: هر چند دولت کنونی ما دولتی مردمی‌ست، اما باز هم در برخی از موارد بسیاری از مدیران ما در واگذاری امور به مردم مقاومت دارند. درصورتی که می‌توانند با مشارکت و همراهی مردم کارها را بهتر پیش ببرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جا دارد که این طرح وسیع‌تر و جامع‌تر اجرا شود، گفت: شهرداری تهران می‌تواند در ابرپروژه «من شهردارم» علاوه بر طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای با اجرای طرح‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به خصوص آموزش شهروندی مردم را بیشتر با مدیریت شهری همراه کند.

وی ادامه داد: در محله‌ها نوجوانان، جوانان و بزرگسالان متخصصی حضور دارند که شهرداری می‌تواند از آن‌ها کمک بگیرد. شهرداری می‌تواند مانند «همیار پلیس» در راهنمایی و رانندگی از نوجوانان به‌عنوان «همیار شهر» کمک بگیرد و هسته‌هایی از نوجوانان و جوانان محلات تشکیل دهد که در نگهداشت محله خود کمک می‌کنند. به این ترتیب در تهران چند صد هزار نوجوان آموزش دیده خواهیم داشت که شهردار محله‌شان هستند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته باید در پیشبرد چنین طرح‌هایی دقّت‌های لازم را مدنظر قرار دهیم و به اندازه قدرت و امکاناتمان به مردم وعده بدهیم؛ چرا که اگر مردم را به مواردی که در توانمان نیست امیدوار کنیم، اعتماد و رضایت آن‌ها را از دست می‌دهیم. باید به مقدار توانمان و آنچه قانون اجازه می‌دهد به مردم وعده بدهیم.

گفتنی‌ست؛ ابرپروژه «من شهردارم» که از سال گذشته و در دوره مدیریت شهری کنونی طراحی شده و به اجرا در آمده است، امسال برای دوّمین بار در کلانشهر تهران به اجرا در می‌آید. در این طرح، شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی manshahrdaram.tehran.ir نیاز عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی محله و منطقه محل سکونت خودشان را به‌عنوان «پروژه درخواستی» ثبت کنند تا شهرداری تهران با اختصاص بودجه، آن پروژه را اجرا کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط