1402/08/13-12:10

تاکید بر بهره برداری بهینه از منابع آب در تهران

تاکید بر بهره برداری بهینه از منابع آب در تهران

نشست هم اندیشی پیرامون مدیریت آب کلانشهر تهران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در شورای شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه با حضور جمعی از اعضای شورای شهر تهران، معاون پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه، مدیر عامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان تهران، برخی از معاونین و مدیران شهرداری تهران، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد.

در این نشست به اهمیت موضوع مدیریت آب در کلانشهر تهران با حفظ شرایط محیط زیست و فضای سبز و همچنین موضوع فرونشست در تهران پرداخته شد و به تعامل دستگاه ها با یکدیگر در زمینه مصرف بهینه آب و استفاده از پساب تصفیه شده برای حفظ بوستان ها و فضای سبز تاکید شد.

همچنین حفظ شرایط دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) و تامین حقابه این دریاچه از نکات مهم و مورد توجه این جلسه بود که تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ شد.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست تأکید کرد که باید به مسئله آب با جدیت ویژه‌ای توجه کنیم. وی اظهار کرد که سرانه مصرف آب شرب در دنیا معمولا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در روز است، در حالی که در تهران این میزان مصرف بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در روز است، به این معنی که دو برابر میزان متوسط جهانی است.

نصیری بیان کرد: باید برای مصرف بهینه آب بخصوص در بخش‌های صنعتی، اداری و  خانگی از ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی همه دستگاه‌ها بهره‌برداری کرد و به طور جدی تلاش نمود.

او افزود: بر اساس بررسی‌ها، ۱۰ چالش اصلی در زمینه آب در تهران مشخص شده و به امضای ۱۵ سازمان و دستگاه مرتبط در این حوزه رسیده است. از این رو ۲۳ اقدام پیشنهادی برای حل این مسائل در نظر گرفته شده است. لازم است از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی در این زمینه بهره‌برداری شود، و اگر نیاز به تدوین مقررات جدید در این زمینه وجود دارد، آن‌ها تدوین و به اجرا درآورده شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط