1402/08/16-19:26
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تقدیر از عوامل اجرایی کلان پروژه های فرهنگی و اجتماعی منطقه۹ عنوان کرد:

میدان آزادی تهران تبدیل به یک میدان‌گاه گفتمانی شده است

میدان آزادی تهران تبدیل به یک میدان‌گاه گفتمانی شده است

با حضور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹، مدیران شهری و پرسنل منطقه، مراسم تقدیر از عوامل اجرایی کلان پروژه های فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، صبح امروز علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی تهران در آیین تقدیر از عوامل اجرایی کلان پروژه های فرهنگی و اجتماعی منطقه ۹ تهران اظهار کرد: اقدامات فرهنگی خوب و موثری در منطقه ۹ شهرداری تهران رخ داده و حجم فعالیت های فرهنگی در منطقه ۹ تهران بالا است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در برگزاری رویدادهای فرهنگی و مراسم های آیینی این است که باید به یک نقطه آرمانی در برگزاری مراسمات برسیم و بتوانیم جشنهای آئینی و مذهبی را مانند مراسمات عزاداری و سوگواری به بهترین شکل در پایتخت برگزار کنیم و به سمت استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری مراسمات فرهنگی برویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر شاهد فعالیت های مردمی در برگزاری جشن‌های آیینی بودیم و امیدواریم این موضوع در سایر رویدادهای فرهنگی-اجتماعی اجرایی شود و شاهد مردمی شدن کامل مراسمات باشیم.

نادعلی در ادامه با اشاره به اینکه میدان آزادی باید تبدیل به یک میدانگاه گفتمانی در فضای شهری بشود گفت: در مدیریت شهری تهران به دنبال تحقق این هستیم که میدان آزادی را به یک میدانگاه گفتمانی شهری تبدیل کنیم و با نگاه نرم افزاری، میدان آزدی به محلی برای برگزاری رویداد های فرهنگی و آیینی تبدیل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: معتقدم دوره ششم مدیرت شهری تهران می‌تواند به یک دوره طلایی در زمینه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود زیرا در این دوره اقدامات خوب و سازنده ای در زمینه این حوزه صورت گرفته است.

نادعلی در ادامه با اشاره به مسر خیابان انقلاب به میدان آزادی گفت: در مهمانی ۱۰ کیلومتری از این مسیر به عنوان مسیر اصلی برای برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی استفاده شد و تجربه موفقیت آمیزی بود، میدان خراسان در پایتخت نیز میزبان جشن امام رضایی ها بود که رضایت شهروندان تهرانی را به همراه داشت. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به فعالبت شهرداری تهران در زمینه محرم شهر و اربعین حسینی(ع) گفت: شهرداری منطقه ۹ در زمینه محرم شهر عملکرد و همکاری خوبی داشت و توانست به خوبی آیین عزاداری حسینی(ع) را برگزار کند؛ همچنین فعالیت های صورت گرفته در مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی(ع) به خوبی توسط شهرداری منطقه ۹ تهران برگزار شد که بازتاب خوبی در رسانه ها داشت.

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ گفت: با حضور در منطقه۹ و در راستای سیاست‌های کلان مدیریت شهری تلاش کردیم تا با بهره‌‌مندی از ظرفیت میدان آزادی این بنای ماندگار تبدیل به فضایی برای برگزاری رویدادهای آیینی در غرب تهران شود.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌های شاخص فرهنگی در سطح کلان و فرامنطقه‌ای با محوریت میدان آزادی از جمله؛ مراسم اجتماع امام حسنی‌ها، ویژه برنامه سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با عنوان نامه ای به آسمان با حضور ۵۰۰۰ دانش آموز تهرانی، مراسم دهکده بهار ایران در ایام نوروز به مدت ۱۵ شبانه روز، نخستین سوگواره آیینی شهر تهران با عنوان محرم شهر به مدت ۲۰ شب و آیین بدرقه زوار اربعین حسینی با حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر شهروند تهرانی و سایر برنامه‌های مناسبتی برگزار شد تا با خلق فضایی فرهنگی در غرب تهران شاهد حضور چشمگیر مردم در فعالیتهای اجتماعی باشیم.

شهردار منطقه۹ ضمن تقدیر از همکاری پرسنل خدوم منطقه عنوان کرد: در مجموعه شهری منطقه۹ بر آن هستیم تا با اجرای برنامه‌های فاخر اجتماع‌محور شاهد ارتقاء شور و نشاط شهروندی در این منطقه باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از عوامل اجرایی کلان پروژه های فرهنگی و اجتماعی منطقه ۹ تهران با حضور علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و همچنین سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ پایتخت تقدیر به عمل آمد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط