1402/08/21-21:01
اردبیلی در آیین اختتامیه «دختران ریحان»:

نسل جدید ما بسیار بهتر، بیشتر و پیش‌تر از ما مسیرهای رشد و تعالی را طی خواهند کرد

نسل جدید ما بسیار بهتر، بیشتر و پیش‌تر از ما مسیرهای رشد و تعالی را طی خواهند کرد

آیین اختتامیه مسابقات قرآنی «دختران ریحان» با معرفی برگزیدگان در سه رشته صحیح خوانی نماز، ترتیل سوره فجر، حفظ و مفاهیم ۲۰ حکمت برگزیده نهج البلاغه در تالار شیخ صدوق آستان مبارکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در آیین اختتامیه این مسابقات با تقدیر از جمع قرآنی و نورانی این محفل و با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه در آستان مبارکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهارکرد: این مکان نورانی یکی از نقاط پربرکت کشورمان است و در واقع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان مرجع مومنین از طرف امام معصوم(ع) بر حضورشان صحه گذاشته و تاکید شده است. حتی بر حسب برخی از روایات، زیارتشان معادل زیارت کربلا، دارای اهمیت خاصی است.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با بیان اینکه قرآن برای ما تنها یک کتاب و قرائت آن، تنها یکی از مناسک نیست ادامه داد: کلمه کلمه این کتاب نورانی و در لحظاتی که از سوی وحی نازل شده، همگی بسیار مقدس و متبرک است.

وی با اشاره به جمع دختران این محفل هم تصریح کرد: اینکه وجود یک دختر نوجوان، مزین به آیات قرآنی شود و حتی بخش‌هایی از این کتاب نورانی در عمق وجودش نهادینه گردد، به طور حتم سبب توفیقاتی خواهد شد؛ چراکه از آن نورانیت، جوانه ای در درون شما ایجاد شده که در تمام طول زندگی، این برکت و نورانیت و یمن و توفیق را به شما خواهد بخشید و با شما رشد خواهد کرد.

اردبیلی اضافه کرد: هرمرحله جدید، هر ادراک جدید و یا هر سطح جدیدی که به آن دست یابید، عمق تازه‏ای از این جوانه‎ای که در درون شماست را نشان خواهد داد.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برمبنای روایات، قرآن ۷ عمق دارد تصریح کرد: مرحله به مرحله این عمق ها را در درون خودتان جستجو کنید و برای ادامه زندگی از آن تبرک بجویید و توفیق بگیرید.

وی با اظهارامیدواری از وجود پربرکت چنین دخترانی در جامعه خاطرنشان کرد: امیدوارم تک تک شما در هر جایگاه، محله، فضای تحصیلی و خانواده ای که قرار دارید و حتی در خانواده‎های آینده تان، آن زمانی که تاثیر فاخری و بی نظیری را عرضه کردید، به خود یادآور شوید که این تغییرات از زمانی در من آغاز شد که تصمیم گرفتم آیات شریف قرآن را حفظ کنم و وارد این میدان شوم.

اردبیلی با بیان اینکه جبهه باطل تلاش دارد که با ایجاد شبهات، پررنگ کردن مطامع مادی و کم رونق نشان دادن میراث دینی ما در واقع فضای دیگری برای ذهن نسل جوان ایجاد کند تاکیدکرد: مدام به ما گفته می‌شود که این نسل متعلق به رویکردها و دیدگاه های دوران ما نیست؛ قطعا همین طور است که ما با نسل دیگری مواجه هستیم که بسیار بهتر، بیشتر و پیش‌تر از ما مسیرهای رشد و تعالی را طی خواهند کرد. ما می‌دانیم نسل جدید متفاوت هستند اما این تفاوت به معنای دوری از مبانی و اصالت های دینی و فرهنگی ما نیست بلکه بالعکس. به نظر من این نسل به وجوهی از دین، وجوهی از منابع قرآن و وجوهی از منابع اصیل که دست ما و نسل ما به آن نرسیده، دست خواهند یافت؛ جلوه‌هایی که ان شاءالله درآینده گشوده خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده با اشاره به سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری که «پیشران حرکت و تحول را در جامعه اسلامی، زنان دانسته اند» هم تصریح کرد: اینها همان دخترانی هستند که گام دوم تمدن سازی، حرکت اصیل انقلابی و اسلامی با آنها ادامه پیدا می‎کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط