1402/08/23-20:31

نشست‌های توجیهی طرح تغییر پهنه خیابان دماوند در منطقه ۸ ادامه دارد

نشست‌های توجیهی طرح تغییر پهنه خیابان دماوند در منطقه ۸ ادامه دارد

شهردار منطقه ۸ به سوالات و درخواست‌های ساکنین محور خیابان دماوند در خصوص تغییر پهنه این محور از پهنه تجاری به پهنه مسکونی و تجاری پاسخ داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٨؛ نشست تخصصی پاسخگویی و رفع هرگونه ابهام با مالکین و سرقفلی‌داران محور خیابان دماوند در محدوده منطقه ۸ با حضور "فاطمه تنهایی" شهردار و معاون و مدیران حوزه شهرسازی منطقه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد.

تنهایی شهردار منطقه در ابتدا با تاکید بر فراهم شدن امکان ساخت‌وساز با شرایط مطلوب برای مالکین این پهنه اظهار کرد: پس از ابلاغ دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ در خصوص تغییر پهنه خيابان دماوند از پهنه تجاری(s) به پهنه مختلط(m) و سهولت شرایط ساخت‌وساز، با پیگیری معاونت شهرسازی و معماری منطقه، برگزاری جلسات توجیهی با مالکین در راستای اطلا‌ع‌رسانی عمومی تغییرات ضوابط شهرسازی این محدوده به شهروندان و رسیدگی به موارد فردی هر یک از ساکنین در دستور کار نواحی یک و دو منطقه قرار گرفت.

شهردار منطقه ۸ در ادامه گفت: با توجه به پیگیری و تلاش دو ساله شهرداری منطقه در این حوزه و موافقت با این تغییر در جهت رونق ساخت‌وساز در محدوده، از مالکین محدوده دعوت می‌شود برای خروج املاک فریز شده و استفاده از امکان نوسازی املاک و رونق ساخت‌وساز املاک اقدام کنند.

در ادامه نیز نیک‌نژاد معاون شهرسازی و معماری منطقه توضیحاتی درباره نحوه صدور پروانه و فراهم شدن امکان تخریب و نوسازی ملک به صورت مسکونی در پهنه‌بندی جدید ارائه کرد و گفت: در ادوار گذشته به دلیل پهنه‌بندی این محدوده در قالب تجاری_اداری(s)، تمایلی نسبت به نوسازی املاک وجود نداشت و مالکان را از نظر کسب و کار نیز دچار مشکل می‌کرد. از اين رو با تغییر پهنه بخش عمده‌ای از محور دماوند به پهنه‌ی مختلط تجاری_اداری_مسکونی(m) موافقت شد که اميدواریم با این اقدام تقاضای صدور پروانه و نوسازی املاک این محور افزایش داشته باشد.

بر اساس این گزارش سلسه نشست‌های کارشناسی و اطلاع‌رسانی این محور در سطح معاونت شهرسازی و نواحی منطقه با مالکین همچنان ادامه‌ دارد و متقاضیان و شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و نسبت به صدور پروانه املاک خود اقدام کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط