1402/08/28-19:53
در نشست فناوری های نوین سبز به میزبانی منطقه۱۳ انجام شد؛

بهره برداری از رآکتور پیرولیز و رونمایی از کتاب 'ارزش گذاری آب'

بهره برداری از رآکتور پیرولیز و رونمایی از کتاب 'ارزش گذاری آب'

همزمان با برگزاری نشست علمی- تخصصی با عنوان 'فن آوري­های نوين سبز و كاهش آلودگی آب، خاک و هوا در شهرتهران'، از نخستين پايلوت صنعتی نمونه عملياتی طرح فن آورانه رآكتور پيروليز زيست توده در شهر تهران و كتاب 'ارزش گذاری آب' در شهرداری منطقه ۱۳ رونمایی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، نشست علمی- تخصصی با عنوان "فناوری های نوين سبز و كاهش آلودگی آب، خاک و هوا در شهر تهران" با حضور حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳، محمد رضا فرزانه عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاطت محیط زیست، دکتر حمید کاردان مقدم، عضو هیات علمی و مدیر گروه محیط زیست و تحقیقات میدانی موسسه تحقیقات آب، دکتر بیژن یاور، مدیر گروه مطالعات فناوری های نوین شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و مدرس دانشگاه با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و شهرداری منطقه ۱۳ در محل سالن کنفرانس ساختمان ستادی شهرداری منطقه ۱۳ برگزار شد.

محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در این جلسه با تاکید بر توجه به نگاه علمی و تجربی در فعالیت های مربوط به شهر و شهرداری گفت: این منطقه برای حمایت از طرح و ایده‌های علمی و نو در منطقه آمادگی دارد که بخشی از دستاوردها و تجارت را به کار گرفته و به صورت پایلوت در این منطقه اجرایی کند.

حلیا سادات حسینی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان این نکته که استفاده از فناوری های نوین، منجر به دستیابی به توسعه پایدار می شود که ماحصل آن، زیست پذیری مطلوب است، گفت: روش های زیادی از قبیل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و... برای کاهش منابع آلاینده استفاده شده اما توسعه فناوری های نوین باید با حمایت و توان افزائی همه حوزه ها در توسعه پایدار محیط زیست محقق شود.

دکتر بیژن یاور، مدیر گروه مطالعات فناوری های نوین شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و مدرس دانشگاه در بخش دیگری از نشست با بیان اینکه آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی خاک بخش عمده‌ای از نگرانی‌های محيط زيستی در محيط­های شهری را به همراه دارد، گفت: بخش عمده‌ای از پسماندها به زيست توده‌ها اختصاص پيدا می كند كه به عنوان يک منبع آلاينده‌ی شهری عاملی برای تهديد آب و خاک و هوا در محيط كلانشهرها می‌باشد.

وی افزود: از سوی ديگر با بهره گيری از فناوری می‌توان از زيست توده‌های موجود در پسماندها به عنوان يک منبع ارزشمند استفاده كرد و در راستای كاهش چالش‌های محيط زيستی كلان شهرها از آنها استفاده کرد.

در این جلسه، پژوهشگران حاضر در جلسه طرح‌های پژوهشی خود را ارائه و در پایان از تعدادی از فعالان این حوزه تقدیر شد.

همچنین در پایان جلسه، نخستين پايلوت صنعتی نمونه عملياتی طرح فن آورانه رآكتور پيروليز زيست توده در شهر تهران که شامل تولید کمپوست مورد نیاز خاک از ضایعات فضای سبز است و همچنین كتاب "ارزش گذاری آب" رونمائی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط