1402/09/05-22:29
خاصه باف مطرح کرد؛

جذب ۱۰۰ همت با رفع موانع پروژه‌ها در حوزه سرمایه گذاری

جذب ۱۰۰ همت با رفع موانع پروژه‌ها در حوزه سرمایه گذاری

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران از جذب ۱۰۰ همت برای شهرداری تهران با حل مشکلات و موانع حقوق پروژه های مشارکتی سنوات گذشته خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ نوید خاصه باف در گفت و گو با خبرنگار شهر، با تاکید بر اینکه از میان ۴۵ پروژه مشارکتی که از سنوات گذشته آغاز اما با مشکلات حقوقی و قانونی روبه رو شده بود، گفت: موضوعات ۱۶ پروژه به طور کامل حل و فصل شد که این اتفاق باعث ایجاد ۱۰۰ همت ارزش افزوده برای شهر تهران می شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از نقدهایی که در حوزه جذب سرمایه گذار بعضا شنیده می شود، افزود: مساله ای که در نقد عملکرد سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران کمتر به آن توجه می شود، این است که پروسه جذب سرمایه گذار، پروسه کوتاه مدتی نیست. به عبارتی سرمایه گذار به مانند یک پیمانکار نیست که در آینده پروژه یعنی زمان بهره برداری آن از یک سو و از سوی دیگر سود و زیان آن سهیم باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: در واقع می توان به این مساله اشاره کرد که یک سرمایه گذار وقتی در پروژه ای با شهرداری تهران مشارکت می کند، ریسک این کار در حوزه با بازگشت دو باره سرمایه بالاتر همراه است.

وی بیان کرد: شهرداری تهران در سنوات گذشته به ویژه در ۶ سال گذشته موفقیتی در جذب سرمایه و یا پیشبرد پروژه‌های سرمایه گذاری نداشت. وقتی در عرض ۴ سال این حوزه را تخریب کردند؛ جلب اعتماد سرمایه گذاران بسیار مشکل می شود. چیزی که در ۴ سال مدیریت شهری سابق تخریب شده نمی توان در عرض یکی دو سال درست کرد به ویژه اگر در حوزه جذب سرمایه باشد.

خاصه باف یادآور شد: با توجه به شرایطی که به آن اشاره کردم، در حال اصلاح مشکلات برخی از طرح های اجرایی از میان پروژه‌های اجرا شده این سازمان ۱۵ پروژه از سنوات گذشته اجرایی شده اما دارای مشکلاتی است؛ تا با حل موانع باعث جذب سرمایه گذار جدید شویم.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات پروژه های متوقف شده تنها به این معنا نیست که به دنبال حفظ سرمایه شهرداری تهران هستیم، تاکید کرد: ما به دنبال حفظ و نگهداری از سرمایه شریک کاری نیز هستیم. حفظ و بازگشت سرمایه، سرمایه گذارانی که در سال های گذشته پروژه های بزرگ و فاخری را با شهرداری تهران اجرا کرده و انصافا باید به این نکته تاکید کرد که برای شهر تهران ارزش افزوده ایجاد کرده اند نیز برای ما اولویت دارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه گفت: مشکل اینجاست که در همان سال های گذشته که سرمایه گذاری هایی برای اجرای پروژه های شهری انجام شد؛ احترامی که باید به این افراد گذاشته می شده، انجام نشده است و در نتیجه برای تداوم همکاری با این افراد، باید از آنها دلجویی کرد.

وی افزود: در دوره قبل تمام افرادی که برای سرمایه گذاری آمده اند به یک چشم دیده شده اند. زمانی که مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفتم، عنوان می شد که باید برای اختلافات پیش آمده بین شهرداری و سرمایه گذار به دادگاه برویم و برای اینکه برنده شویم باید به موضوعات غیرواقعی اشاره می کردیم. این رویکرد سرمایه‌گذار را دچار سوءتفاهم می کند. 

خاصه باف ادامه داد: ما در این دوره مدیریت شهری تغییر در رویکرد سازمان و افراد سازمان و همچنین تغییر رویکرد حقوقی به موضوع سرمایه گذاری را در دستورکار قرار دادیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر به سمت جلب اعتماد سرمایه گذار حرکت کرده ایم و با بیشتر سرمایه گذاران حتی سرمایه گذارانی که برای اولین باز تصمیم به مشارکت در پروژه های شهری را دارند؛ جلساتی را برگزار کرده ایم و قرار است یک همایش سالانه برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران برگزار کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط