1402/09/06-13:57

رونمایی از دیوار نگاره تمثال شهید دریاردار ابوالفضل عباسی و کتاب نیمه پنهان ماه در منطقه۱۳

رونمایی از دیوار نگاره تمثال شهید دریاردار ابوالفضل عباسی و کتاب نیمه پنهان ماه در منطقه۱۳

همزمان با برگزاری یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دریادار ابوالفضل عباسی، از دیوار نگاره تمثال مبارک شهید دریاردار ابوالفضل عباسی و کتاب نیمه پنهان ماه رونمایی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید دریادار ابوالفضل عباسی و رونمایی از دیوارنگاره تمثال مبارک شهید دریاردار ابوالفضل عباسی و کتاب نیمه پنهان ماه با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳، شهردار ناحیه ۴ و مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی در سالن آمفی تئاتر سرای محله آشتیانی برگزار شد.

تصویر شهید دریادار ابوالفضل عباسی در خیابان دماوند تقاطع بلال حبشی نقاشی شده که این تصویر نمادی از دلاورانی است که ۸ سال از حریم کشورمان دفاع کردند.

همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، چاپ جدید کتاب نیمه پنهان ماه که در آن خاطرات همسر شهید دریادار ابوالفضل عباسی بازگو شده است، رونمایی شد.

دریادار ابوالفضل عباسی از تکاوران زبده نیروی دریایی بود که در دانشکده کماندویی تحصیل و در ۳۴ روز مقاومت خرمشهر حتی یک لحظه دست از جنگیدن برنداشت. شهید دریادار دوم تکاور ابوالفضل عباسی در ۲۸ فروردین سال ۱۳۶۰ و در شهر آبادان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

در پایان مراسم، از همسر شهید بزرگوار نیز تجلیل و قدردانی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط