1402/09/06-18:06
"حق لطفی" خبر داد؛

ساخت ۱۸ ایستگاه شتابنگاری توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران

ساخت ۱۸ ایستگاه شتابنگاری توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از ساخت ۱۸ ایستگاه شتابنگاری توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، "مسعود حق لطفی" سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ضمن اعلام رضایت از روند ساخت ایستگاه های شتابنگاری افزود: با تفاهم صورت گرفته با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با توجه به مأموریت های سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در توسعه و تکمیل زیرساخت های عمرانی، احداث ۲۸ ایستگاه شتابنگاری در اطراف پایتخت از سال ۱۴۰۱ در دستورکار این سازمان قرار گرفت.

"حق لطفی" ادامه داد: با توجه به خاص بودن تجهیزات ایستگاه های شتابنگاری، طراحی و ساخت فونداسیون این ایستگاه ها نیز به صورت خاص و ویژه انجام می شود که تا کنون از این ۲۸ ایستگاه، ۱۸ ایستگاه آن توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ساخته و به منظور تجهیز و بهره برداری، تحویل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شده است و ساخت ۱۰ ایستگاه نیز در مرحله ابلاغ قرارداد می باشد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های شتابنگاری در قالب ۲ تیپ در اطراف شهر تهران احداث می‌شود، از صعب‌العبور بودن مسیرها و شرایط بد جوی در ارتفاعات، به عنوان مهمترین موانع و مشکلات اجرایی این پروژه یاد و اضافه کرد: محدوده جاده چالوس، گچسر، طالقان، فشم، آهار، دماوند، لواسان، گیلاوند، کرج، کهریزک، رباط‌کریم، ایوانکی، پیشوا و دربندسر از جمله نقاطی است که احداث ایستگاه‌های شتاب‌نگاری در آنها طراحی و جانمایی شده است.

گفتنی است ایستگاه های شتابنگاری مجهز به مهمترين تجهيزات پايشي برای سامانه هشدار سريع زلزله می باشد كه جنبش نيرومند زمين ناشي از زلزله را اندازه گيری می كند. داده های تجهيزات ایستگاه های شتابنگاری كاربرد فراوانی در مطالعات مهندسي از جمله تعیین میزان خسارات ساختمان ها در زلزله، مطالعات رفتار سدها، بهبود آئين نامه های ساختمانی و همچنین سامانه های هشدار سريع زلزله دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط