1402/09/06-22:35
گزارش ۶ ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرداری تهران؛

میزان درآمد شهرداری در نیمه نخست سال‌

میزان درآمد شهرداری در نیمه نخست سال‌

لطف ا... فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری در سال ۱۴۰۲ در صحن شورا، با بیان اینکه میزان هزینه های مصوب ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان ۱۷ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان حقوق و دستمزد و هزینه های جاری و ۱۵ هزار میلیارد تومان باقی می ماند که می بایست در حوزه عمرانی و تملک دارایی داده می شد، اما ما ۳۶ هزار میلیارد تومان پرداختی در ۶ ماهه داشته ایم با رویکرد اولویت هایی که شورای شهر تعیین کرده است.

به گزارش شهردارآنلاین؛ وی با بیان اینکه مبالغ سرمایه ای را در گزارشی بیان می کنم، تصریح کرد: مجموعا تا کنون ۵۴ هزار میلیارد تومان پول داده ایم و گزارشی که کمیسیون ارائه کرده است، عمدتا در حوزه هزینه های قطعی بود و پیش پرداخت های ما جایی دیده نشده است. شش هزار میلیارد تومان برای اتوبوس پرداخت کرده‌ایم که جایی دیده نشده است. همچنین پولی که برای مترو دادیم حالت پیش پرداخت داشته و جایی دیده نشده است.

وی در ادامه گفت: چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه با قرارگاه اجرایی می شود که اسناد آن به ثبت نرسیده است و حدود ۶۰۰۰ تا سال گذشته بصورت علی الحساب داده ایم که اسناد آن نیز هنوز ثبت نشده است، لذا عملکرد شهرداری و شورا بی نظیر است و این هنوز در شش ماه نخست سال است.

وی با بیان اینکه ما در فاینانس مشکل داشتیم و گزارش ریالی در آن ارائه می شود، خاطرنشان کرد: باید آیتمی در نظر گرفته شود تا در آن نقدینگی و اعتبارات مأموریتی نیز درج شود.

فروزنده با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار میلیارد تومان نقد از محل بودجه امسال به پروژه های عمرانی اختصاص داده ایم، گفت: پیش پرداخت از سال گذشته ۶۷۷۲ میلیارد تومان بود و توافق با قرارگاه از محل مطالباتمان حدود ۴۸۲۰ میلیاردتومان است که بخشی در متروی خط ۱۰ هزینه شد و حواله های صادره ۶ هزار میلیارد تومان و در حوزه غیر نقد ۱۰ هزار میلیارد داشتیم که هنوز در حساب هایمان ننشسته است که اگر از سقف بودجه بالاتر رفتیم حتما متمم می آوردیم.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه ما سعی کردیم جهت دهی های شورا را تقویت کنیم و در این ۴ ماهه آینده وضع درآمدی بهتر می شود، تأکید کرد: اگر از سقف بودجه بالاتر رفتیم حتما متمم می‌آوریم، اما هیچ سالی تا این موقع سال این حجم منابع به پروژه ها تزریق نکرده بودند و ما هیچ کاری بدون هماهنگی با شورا نکردیم اما خواهش می کنم این کار موفقیت آمیز شورا و شهرداری بطور کامل تبیین شود.

در این جلسه، پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، عملکرد تحولی فروزنده در معاونت مالی را قابل تقدیر دانست و آقامیری نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در ۶ ماه ابتدایی سال را مناسب ارزیابی کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط