1402/09/09-20:23

تمرين زلزله و ايمنی در مدرسه دخترانه سید جمال‌الدین اسدآبادی منطقه ۱۹

تمرين زلزله و ايمنی در مدرسه دخترانه سید جمال‌الدین اسدآبادی منطقه ۱۹

صبح روز چهارشنبه هشتم آذر ماه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، تمرين زلزله و ايمنی در مدرسه دخترانه سید جمال‌الدین اسدآبادی با حضور دستگاه های امداد رسان برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حامد اردشیری رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور در زمینه زلزله، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله، موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی، آمادگی، هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

همچنین افزیش ایمنی و توانمندی دانش آموزان در مقابله با بحران در مدارس، اطلاع رسانی، آموزش عملی و ارتقای تاب آوری در جامعه از اهداف برپایی این مانور است.

او ادامه داد: این مانور نوعی شبیهه سازی لحظه وقوع حادثه است که فرصت یادگیری بهتر را قبل از وقوع حادثه واقعی برای دانش آموزان فراهم می کند.

به گفته این مسئول در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله، دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و هم زمان با شنیده شدن صدای آژیر در نقاط مطمئن و امن کلاس های درس پناه گرفتند.

اردشیری بیان کرد: در این مانور که با عملیات اطفاء حریق، چادر زنی، پناهگیری امن و... همراه بود دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران منطقه نظیر جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط مشارکت داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط