1402/09/13-15:56

احیای زمین فوتبال خاطره انگیز گود شهرزاد پس از یک دهه در منطقه ۱۵

احیای زمین فوتبال خاطره انگیز گود شهرزاد پس از یک دهه در منطقه ۱۵

پس از ۱۰ سال با پیگیری های شهرداری منطقه ۱۵، زمین فوتبال شهدای هفت تیر جان دوباره گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به طرح احیای زمین فوتبال شهدای هفت تیر(گود شهرزاد) با فضای بالغ بر ۱۰ هزار مترمربعی بی دفاع شهری به زمین فوتبال گفت: این زمین فوتبال یادآور خاطرات خوش فوتبال دوستان در چند دهه اخیر است و بسیاری از بازیکنان پیشکسوت دوره حرفه ای خود را از این زمین آغاز کردند اما در سال های اخیر این زمین فوتبال خاکی تبدیل به نقطه بی دفاع شهری شده بود، که با پیگیری های انجام شده پس از ده سال مجدد راه اندازی شد.

محمد شیری گفت: زمین‌های ورزشی خاکی از دیرباز مورد استقبال فوتبال ‌دوستان محلات بوده‌ و هنوز هم روزانه نوجوانان و جوانان بسیاری در این زمین‌ها ورزش می کنند.

به گفته او؛ این فضای قدیمی ورزشی طی ده سال گذشته به دلیل رهاسازی تبدیل به محلی برای دپوی خاک و نخاله و تجمع معتادان متجاهر شده بود که با پیگیری های انجام شده احیا و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار منطقه به تشریح اقدامات انجام شده در احیای زمین فوتبال گود شهرزاد پرداخت و افزود: جمع آوری ۱۴ سرویس خاک و نخاله، تسطیح زمین با پخش ۱۲ سرویس خاک نرم، تراش روکش آسفالت بخش جنوبی، جمع آوری بوته های خودرو، خط کشی زمین فوتبال و رنگ آمیزی سکوها از جمله این اقدامات است.

محمد شیری با اشاره به ثبت نام ۱۲ تیم در لیگ فوتبال محله کیانشهر افزود: از اوایل ماه و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر مسابقات فوتبال پیشکسوتان در این زمین آغاز می شود.

شهردار منطقه اضافه کرد: طرح احیای این محل طی یک ماه  اخیر با هدف ساماندهی نقاط بی‌دفاع شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فضای بی‌دفاع شهری در محله کیانشهر در دستورکار قرار گرفت.

او در پایان افزود: فضا‌های بی‌دفاع شهری از جمله فضاهایی‌اند که به دلیل ویژگی‌های کالبدی و اجتماعی، فرصت خشونت در آن‌ها بالاست؛ به همین دلیل با مطالعات شهری و تبدیل آن‌ها به جاذبه‌های محیطی می‌توان تهدید این فضا‌ها را به فرصتی برای استفاده شهروندان از آن محیط تبدیل کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط