1402/09/13-16:08
معاون شهردار تهران:

شهر تهران جان تازه می گیرد

شهر تهران جان تازه می گیرد

به دنبال تغییر معادله جابجایی درون شهری با توسعه و گسترش ناوگان حمل ونقل عمومی هستیم، که بر اساس همین رویکرد تفاهم نامه های خوبی با کشور تامین کننده واگن مترو و اتوبوس های درون شهری منعقد شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف ا... فروزنده معاون شهردار تهران در گفتگوی زنده با رسانه ملی، گفت: قرارداد ۷۹۱ واگن مترو با تامین کننده خارجی نهایی شده که با رایزنی های فشرده در سفر چین، ۲۵۹ واگن دیگر به این تعداد اضافه و به عدد ۱۰۵۰ واگن رسیده ایم، که در تاریخ شهرداری، انعقاد چنین قراردادی برای تامین واگن های مترو بی نظیر می باشد.

فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، گفت: شخص آقای رئیس جمهور و شهردار درخصوص برقی سازی ناوگان اهتمام ویژه ای دارند که در همین راستا مقرر شد طی تفاهم نامه ای با کشور چین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰هزار تاکسی درون شهری برقی و در حدود ۱۰۰هزار موتورسیکلت برقی نیز به منظور مدیریت آلایندگی به چرخه ی حمل و نقل عمومی تهران افزوده شود.

وی در ادامه گفت: درخصوص پسماندهای شهری نیز تفاهم نامه بسیار خوبی منعقد شده و قرار شد سرمایه گذار خارجی نسبت به تأمین سرمایه به میزان ۷۰درصد برای ساخت نیروگاه پسماندسوز اقدام نمایند؛ بررسی مرتبط با مباحث فنی ساخت نیروگاه ۶۰۰۰ تنی در سه بخش ۲هزار تنی به صورت متمرکز، انجام شده که برآوردها نشان می دهد پاسخگوی دفع پسماندهای شهر تهران به صورت روزانه جهت تولید برق از زباله خواهد بود. 

فروزنده در ادامه ضمن تبیین رویکرد شهرداری در هویت بخشی به ساختمان های شهر تهران و ایجاد الگوی ایران-اسلامی گفت: در نظر گرفتن مشوق برای اخذ پروانه دربافت فرسوده و نوسازی این محلات از جمله نفرآباد، اسلام آباد و کن از اولویت های نخست شهرداری تهران است؛ کمیسیون ماده ۵ در همین راستا اقدامات ویژه ای داشته که می توان به مجوز افزایش طبقات از ۳ به ۴ و از ۴ به ۵ در بافت فرسوده اشاره کرد که به واسطه همین فرآیند، تعداد پروانه های نوسازی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

معاون مالی شهردار در ادامه درخصوص گسترش معابر درون شهری ضمن برشمردن بخشی از اهم اقدامات صورت گرفته گفت: افتتاح بخش نخست بزرگراه شهید بروجردی معضل ترافیکی غرب تهران را تا حدودی مرتفع خواهد کرد که توسعه بخش بعدی آن هم در دستورکار است، درخصوص بزرگراه یادگار امام(ره) نیز آزادسازی های خوبی هم به منظور توسعه حوزه جنوبی بزرگراه انجام شده، که شهرداری در حال ادامه ازادسازی در این قسمت است، پروژه شهید شوشتری هم  با رویکرد کاهش ترافیک شرق تهران در حال پیگیری است.

درخصوص تسریع حمل و نقل درون شهری نیز تقاطع های غیرهمسطح در دستورکار قرار دارد که مجموعا 18 تقاطع برای امسال برنامه ریزی شده که می تواند حدود 7۰۰ کیلومتر سفر درون شهری را کاهش دهد.

معاون شهردار تهران در ادامه به طرح من شهردارم اشاره کرد و گفت: در این طرح به دنبال مشارکت مردم در مدیریت شهر هستیم. همشهریان عزیز می توانند اولویت پروژه ها را برای منطقه، محله و ناحیه مورد نظرشان مشخص کنند تا بر این اساس شهرداری پروژه های شهری را اولویت بندی و اقدام نمایند.

وی در انتها افزود پروژه تونل شهید متوسلیان با طول حدود ۱۰ کیلومتر طول و در ۲ طبقه از میدان سپاه تهران تا بزرگراه آزادگان به عنوان بزرگترین پروِژه ی شهری در دستورکار است که بررسی های فنی مرتبط با آن انجام شده و در مرحله بررسی مباحث مربوط به سرمایه گذار خارجی است، که ان شاا... امیدواریم با اقدامات گسترده ای که درخصوص حمل ونقل شهری در حال وقوع است، معضل ترافیکی تهران بهبود یافته و مردم از تسهیلات و رفاه بهتری برخوردار شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط