1402/09/18-19:55

رصد منابع آلاینده زیست محیطی در منطقه یک/برخورد با ۳۹ واحد متخلف

رصد منابع آلاینده زیست محیطی در منطقه یک/برخورد با ۳۹ واحد متخلف

رصد منابع آلاینده زیست محیطی در صنوف مختلف منطقه یک انجام و با ۳۹ واحد متخلف محیط زیست طبق دستورالعمل معرفی و کنترل منابع آلاینده برخورد قانونی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان خیراتیان صفایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه اظهار داشت: مطابق دستورالعمل صادر شده از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با عنوان "معرفی و کنترل منابع آلاینده محیط زیست شهر تهران"، مبنی بر کاهش و کنترل معضلات محیط زیستی، جلوگیری از تخلفات محیط زیستی و نظارت بر فعالیت‌های صنعتی، کارگاهی، صنفی، خدماتی و همچنین پروژه های شهری، عمرانی و صنعتی، انجام آزمایشات جهت تعیین میزان آلایندگی منابع شناسایی شده، از طریق آزمایشگاه معتمد از مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

او افزود: از ۳۹ منابع آلاینده شناسایی شده تاکنون ۱۵ مورد که نیاز به آزمایش داشتند مورد نمونه برداری قرار گرفتند و بیش از ۲۵ مورد اقدام به رفع آلایندگی های خود نمودند و موارد باقی مانده که هنوز اقدامی انجام نداده اند در صورت عدم رفع آلایندگی تا مهلت داده شده از طریق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اقدام و پلمب می شوند.

صفایی افزود: آلایندگی های موجود در زمینه آلودگی هوا، صوت، آب، خاک مورد بررسی قرار می گیرند که بیشترین مکان های آلوده کننده که شناسایی و اقدام شده است شامل کارواش ها، تعمیرگاه های ماشین، رستوران ها و... بوده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط