1402/09/19-16:53
پیرهادی مطرح کرد؛

اعلام اسامی نیروگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ مازوت‌سوزی داشته‌اند

اعلام اسامی نیروگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ مازوت‌سوزی داشته‌اند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اسامی نیروگاه‌هایی را که در سال ۱۴۰۱ مازوت‌سوزی داشته‌اند، اعلام کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از بیان انتقادات از وضعیت آلودگی هوا در صحن شورا هجمه وسیعی از سازمان‌های مسئول به اظهارات بنده وارد شد و به منظور پرهیز از فرافکنی و فرار رو به جلوی برخی دستگاه‌ها به موضوع گزارش کمیسیون اصل ۹۰ اشاره می‌کنم که در صحن مجلس قرائت شده بود.

وی افزود: در فرازی از این گزارش آمده، وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده از سوخت مازوت به کار نگرفته و بنزین، نفت سفید و گازوئیل‌های مصرفی استاندارد کافی را ندارند. هم‌چنین بر اثر شرایط تحریمی مصرف مازوت در کشور رو به افزایش است و از ۱۶ نیروگاه ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند.

پیرهادی با بیان اینکه اسامی و تناژ مصرف مازوت این ۱۴ نیروگاه موجود است، یادآور شد: نیروگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ مازوت سوزی انجام داده‌اند، اگر امسال از این اقدام خودداری کنند، از آنها تقدیر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های ایرانشهر، منتظر قائم، شهید رجایی، رامین، شهید سلیمی، منتظری، سهند، تبریز، زرند، بندرعباس، طوس، بیستون، شهید مفتح و شازند از نیروگاه‌هایی هستند که مازوت سوزی داشته‌اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت نیرو مکلف به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است که هنوز این امر به نحو شایسته محقق نشده، یادآور شد: بنده از قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های نظارتی درخواست دارم که موضوع را پیگیری و نتایج را اعلام کنند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه از سال قبل عبور کرده‌ایم و اتفاقات سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ مربوط نیست، گفت: نیروگاه منتظر قائم و شهید رجایی در استان تهران نیستند و باید منصفانه قضاوت و اعلام نظر کنیم.

وی افزود: در سال گذشته اگر مازوت سوزی صورت گرفته یا نگرفته، گذشته است و امروز صاحبان نیروگاه‌ها ادعا می‌کنند که مازوت سوزی نمی‌کنند و ما باید در برابر این ادعا تحقیق کنیم که آیا مازوت سوزی انجام می‌شود یا خیر؟ بنده در این مورد تحقیقاتی داشتم و وزارت نفت نیز اعلام کرد که مازوت سوزی در تهران انجام نمی‌شود. با این وجود چرا ما بر گذشته اصرار می‌کنیم؟ امروز را مورد توجه قرار دهیم. باید از نیروگاه منتظر قائم بازدید کنیم؛ اگر مازوت سوزی انجام شد، آنوقت پیگیری حقوقی و قضایی برای مجازات خاطیان را انجام می‌دهیم.

چمران تأکید کرد: اگر در نیروگاه‌های نزدیک استان تهران و البرز مازوت سوزی می‌شود، خاطیان آن معرفی شوند. باید مستقیماً بگوییم که در تهران و البرز، کجا مازوت مصرف می‌شود؟ ما در جلسات پیشین گفتیم که کیفیت گازوئیل مطلوب نیست و پیگیری‌هایی به دنبال آن انجام شد اما باید مستند صحبت کنیم و مستندات هم به روز باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط