1402/09/21-12:51
آقامیری در مجمع مشورتی و تخصصی منطقه۹:

اداره خردمندانه شهر وابسته به مشارکت آگاهانه شهروندان است/ساخت زمین های ورزشی کوچک مقیاس در بوستان ها ضروری است

اداره خردمندانه شهر وابسته به مشارکت آگاهانه شهروندان است/ساخت زمین های ورزشی کوچک مقیاس در بوستان ها ضروری است

چهل و سومین جلسه از سلسله نشست‌های مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهران تهران، شهردار منطقه ۹، معتمدین محلات ۸گانه و جمعی از مدیران منطقه به میزبانی این منطقه و با تاکید بر نقش مشارکت شهروندان در شناسایی و احصای مشکلات محلات برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با بیان اینکه یک راهبرد بسیار مهم و اساسی  در بهبود خدمت رسانی و رفع مشکلات شهری تعامل و همکاری مدیران شهری با معتمدین و نخبگان محلات است گفت: بدین منظور برگزاری نشست ها به طور مستمر درحال انجام است و تلاش داریم تا در این جلسات با معتمدین محلات ضمن شناسایی ظرفیت ها و مشکلات هر محله گام اساسی برای بهبود شرایط و محیط  زندگی شهروندان برداریم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اداره خردمندانه شهر وابسته به مشارکت آگاهانه شهروندان است، اظهار کرد: هدف اصلی ما در این جلسات این است که با مطالبات مردمی در بخش‌های مختلف آشنا و با تعیین استراتژی صحیح و برنامه ريزی مدون برای اعتلای سرانه محلات تلاش کنیم.

وی در خصوص ایجاد فضاهای مناسب تفریح و ورزش کودکان و نوجوانان نیز گفت: می‌توان در بوستانهای تهران فضاهای ورزشی کوچک مقیاس برای ورزش تفریح نوجوانان ایجاد کرد و باید بستری فراهم کنیم تا صدای خنده و نشاط کودکان و نوجوانان در بوستانها بپیچد.

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران شهری گرایش آن‌ها به مشارکت فعال برای افزایش رفاه جامعه افزایش می دهد، گفت: مشارکت عمومی شهروندان و معتمدین محلی ابزاری مؤثر در فرایند تصمیم‌گیری در حوزه‌های فعالیتی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

شهردار منطقه۹: جلب اعتماد شهروندان مهمترین مولفه در ارتقاء مشارکت آنهاست

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ گفت: اعتماد شهروندان مولفه مهمی در ارتقاء مشارکت آنها در امور شهری است که این مهم از طریق شفاف سازی و انعکاس دقیق اقدامات مدیریت شهری صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در این میان معتمدین محلات به عنوان حلقه های میانی رابط اصلی بین شهروندان و مدیریت شهری هستند تا با انعکاس دقیق مطالبات و دغدغه‌های مردمی زمینه‌ساز تحقق حکمروایی مردمی باشند.

مرتضوی تاکید کرد: مدیریت شهری در منطقه۹ علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در مقوله نگهداشت شهر و پیگیری پروژه های فرامنطقه‌ای و در مقیاس کلان، اهتمام جدی در اجرای پروژه‌های توسعه محلی با نظرات مردم دارد تا شهروندان غرب پایتخت و ساکنین محلات اثرگذاری و نقش خود را در فضای سکونت و محیط پیرامونشان مشاهده کنند.

گفتنی است در این نشست گزارشی از درخواست های معتمدین محلات و اقدامات مدیریت شهری با هدف رفع مشکلات مطرح شده از سوی شهردار منطقه ارائه و درخواست های معتمدین محلات در خصوص موضوعات عمرانی، ترافیکی، اجتماعی،  خدمات شهری و پروژه های احداثی و محله ای محلات استاد معین، دکتر هوشیار، دستغیب، امامزاده عبدالله(ع)، مهرآباد جنوبی، شمشیری، سرآسیاب و محله فتح که در آخرین جلسه مشورتی این منطقه مطرح شده بود، بررسی و اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه پیگیری شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط