1402/09/21-13:00

اتخاذ راهکارهای ترافیکی برای کنترل پیک تردد در محدوده سرای ایرانی

اتخاذ راهکارهای ترافیکی برای کنترل پیک تردد در محدوده سرای ایرانی

شهردار منطقه ۱۵ از اجرای راهکارهای کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل مشکل ترافیک محدوده سرای ایرانی خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با اجرای این طرح‌ ها مشکل ترافیک محدوده سرای ایرانی در عصرگاه جمعه کاسته خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به افتتاح مجموعه سرای ایرانی گفت: افتتاح مجموعه سرای ایرانی به عنوان پروژه محرک توسعه در منطقه ۱۵ است اما نمی‌توان مشکل ترافیکی این محدوده و دغدغه اهالی را نادیده گرفت به همین سبب پیش‌بینی لازم جهت رفع مشکلات ترافیکی در این محدوده مورد بررسی قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۱۵ اضافه کرد: پیوست ترافیکی و اجتماعی به منظور تسهیل تردد و ترافیک تهیه شده است و در خصوص ایجاد بن‌بست ترافیکی که در همه مراکز خرید صورت می‌گیرد و یکی از نگرانی‌های مردم است پیگیری مستمر داریم.

وی درباره ترافیک روزهای پایانی چند هفته اخیر سرای ایرانی نیز افزود: رصد و ارزیابی روزانه ترافیک این محدوده طی ۳ هفته گذشته در ۳ نوبت صبح، ظهر و عصرگاهی صورت گرفته است و طی روزهای شنبه تا پنج‌شنبه ترافیکی وجود ندارد و تردد طبق روال انجام می‌شود. اما با توجه به حجم تبلیغات و استقبال شهروندان در روزهای جمعه شاهد ترافیک چشمگیر بوده‌ایم که تمهیدات ویژه در این زمینه انجام شده و یا در حال انجام است.

شیری با اشاره به اینکه، منطقه ۱۵ یکی از مبادی ورودی شهر تهران است، اضافه کرد: روزانه و به‌ویژه جمعه‌ها شهروندان بسیاری به دلیل موقعیت جغرافیای منطقه از محور امام رضا(ع) و آزادگان تردد می‌کنند که با راه‌اندازی مجموعه سرای ایرانی اندکی بر حجم ترافیک روزهای جمعه افزوده شده است.

شهردار منطقه ۱۵ به تشریح راهکارهای کاهش ترافیک محدوده سرای ایرانی پرداخت و گفت: در این راستا راه حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است. در کوتاه مدت اصلاح هندسی در مسیرهای ورودی و خروجی به مجموعه سرای ایرانی انجام شد که با این اقدام و همکاری پلیس راهور ترافیک آخر هفته گذشته نسبت به دو هفته قبل کاهش محسوس داشت.

وی ادامه داد: در برنامه میان‌مدت نیز بلوار خاتم‌الانبیاء(ص) با احداث یک زیرگذر به خیابان شهید قدیانی متصل خواهد شد که با اجرای این طرح، ورود به سرای ایرانی از زیرگذر شهید خلیلی مستقیم انجام و ترافیک دوربرگردان محدوده حذف می‌شود.

شیری در ادامه به چند راهکار بلند مدت دیگر نیز اشاره کرد و افزود: احداث روگذر از محور امام رضا(ع) جهت ورود به بزرگراه آزادگان و بعثت، بررسی طرح اتصال افسریه به خیابان ده حقی و خروج محله افسریه از بن‌بست و پیگیری در تسریع  راه‌اندازی پروژه شوشتری از جمله این راهکارها است.

او افزود: خطوط ۸ و ۹ مترو، از منطقه ۱۵ عبور می کند و طبق پیش بینی انجام شده دو ایستگاه(تبادلی و تقاطعی) در خط ۸ و ۹ در سرای ایرانی در نظر گرفته شده است که مقدمات اجرای خط ۸ و تجهیز کارگاه ها تا پایان سال انجام خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط